Legea Educaţiei, modificată din nou: Centrele de excelenţă, unităţi conexe Ministerului Educaţiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Legea Educaţiei, modificată din nou: Centrele de excelenţă, unităţi conexe Ministerului Educaţiei

Educație 23 Mai 2017 / 16:36 1550 accesări

Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, o modificare la Legea educaţiei, în scopul transformării centrelor județene de excelență în unități conexe Ministerului Educației Naționale, astfel încât acestea să poată accesa fonduri europene independent de inspectoratele școlare. Proiectul de lege prevede că “statul sprijină copiii și tinerii capabili de performanțe înalte atât în unități de învățământ, cât și în centre de excelență”, iar din rândul unităţilor conexe ale Ministerului Educaţiei fac parte “Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, casele corpului didactic, centrele atestate de formare continuă în limbile minorităţilor naţionale, Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată, Unitatea pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar, palatele şi cluburile copiilor, centrele județene de excelență / Centrul Municipiului București de excelență”. Potrivit sursei citate, în fiecare județ și în municipiul București funcționează un centru județean de excelență / Centrul Municipiului București de Excelență ca unitate conexă a Ministerului Educaţiei Naţionale, cu personalitate juridică, coordonat metodologic de inspectoratul școlar. Finanţarea centrului judeţean de excelenţă se asigură din bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale. Centrele de excelenţă elaborează strategii de identificare și de selecție a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte în vederea constituirii unor grupe de performanță pe discipline, arii curriculare sau domenii științifice, artistice, tehnice, inițiază acțiuni de identificare și promovare a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte; asigură, anual, constituirea, funcționarea și pregătirea grupelor de excelență.

De asemenea, CEX elaborează și asigură implementarea unor programe de parteneriat cu diverse instituții din țară și străinătate, cu organizații neguvernamentale, cu comunitatea locală, în scopul îmbunătățirii condițiilor și resurselor necesare educării diferențiate a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte. În rândul atribuţiilor acestor centre se numără şi dezvoltarea unor programe proprii de cercetare didactică și organizează conferințe care au ca temă activitățile specifice centrului de excelență şi organizează anual tabere naționale de pregătire a copiilor și tinerilor capabili de performanțe înalte, pe discipline.

Proiectul de lege a fost adoptat cu 191 de voturi „pentru”, 29 „împotrivă” şi 56 de abţineri. Senatul este for decizional.



12