Legea privind integritatea publică, dată uitării de Guvern

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Legea privind integritatea publică, dată uitării de Guvern

Administrație 28 August 2008 / 00:00 501 accesări

Directorul adjunct al Transparency Internaţional (TI), Iulia Coşpănaru, a arătat, ieri, în cadrul unei sesiuni de lucru pentru promovarea proiectului “Creşterea capacităţii societăţii civile de a promova integritatea publică la nivelul administraţiei publice locale”, că, din 2005, un singur minister a reuşit să-şi armonizeze regulamentul intern cu dispoziţiile Legii nr. 571/2004, referitoare la protecţia personalului din instituţiile publice şi alte unităţi care semnalează încălcări ale integrităţii publice. Coşpănaru a arătat că proiectul are ca scop sporirea încrederii personalului din instituţiile publice pentru avertizarea de integritate, introdusă prin Legea nr. 571/2004. Coşpănaru a semnalat cu această ocazie rolul instituţiilor publice în implementarea legii privind integritatea profesională, subliniind că prezenta lege încă nu este suficient de cunoscută la nivelul instituţiilor. “Ne dorim promovarea legii pentru a fi aplicată realmente în instituţii, pentru a se spori integritatea publică şi a instituţiei publice. Proiectul nostru îşi propune să încurajeze societatea civilă, reprezentanţii sindicatelor şi ai mass-media pentru o mai bună aplicare a legii. Din păcate, legea se aplică din 2004, dar pînă acum s-a constatat că sînt instituţii care nu cunosc această lege”, a mai spus Iulia Coşpănaru. În cadrul sesiunii de lucru organizată de TI România s-a mai discutat despre principiile generale ale legii, protecţia funcţionarilor publici şi a personalului contractual, cît şi despre avertizarea faptelor care presupun încălcarea legii. Printre faptele care fac obiectul unei avertizări asupra integrităţii se numără partizanatul politic în exercitarea prerogativelor postului, cu excepţia persoanelor alese sau numite politic, încălcarea legii privind accesul la informaţii, încălcarea legii achiziţiile publice şi finanţările nerambursabile, neglijenţă în serviciu şi incompetenţă, evaluări neobiective ale personalului în procesul de recrutare, promovare, retrogradare şi eliberare din funcţie, administrarea defectuoasă a patrimoniului public şi privat al autorităţilor publice, încălcarea altor dispoziţii legale.



12