O firmă japoneză a prezentat, luni, un chilot bărbătesc ce permite pierderea centimetrilor în plus din talie şi reducerea ţesutului adipos de pe abdomen, fără niciun fel de efort. În ultimii trei ani, firma Wacoal a vîndut în Japonia 7,2 milioane de exemplare ale versiunii feminine a acestui articol de vestimentaţie. Chilotul care îi ajută pe bărbaţi să-şi păstreze o talie fină a fost realizat după ce un studiu a scos la iveală faptul că 95% dintre cei cu vîrsta cuprinsă între 30 şi 40 de ani, locuind în mediul urban, sînt neliniştiţi mai ales din cauza aspectului abdomenului. Şi, potrivit aceluiaşi studiu, doar 47% dintre angajaţii din mediul urban fac eforturi pentru a-şi menţine sau reduce talia.
Wacoal este de părere că produsul lor este unul ideal: ajută la reducerea taliei în timpul mersului. Strîmt la nivelul coapselor şi în partea inferioară a feselor, chilotul obligă la menţinerea unei ţinute drepte în timpul mersului, astfel încît muşchii abdominali lucrează intens, potrivit firmei. “Este un concept inedit, permiţînd obţinerea unei bune forme fizice doar prin purtarea lenjeriei, care transformă mersul în exerciţiu fizic”, a indicat Yoshikata Tsukamoto, preşedinte al Wacoal.
În ciuda unei alimentaţii mai degrabă sănătoase, Japonia nu a fost scutită de obezitate. Aproximativ 20 de milioane din cei 127 de milioane de japonezi suferă de sindromul metabolic ce corespunde unui exces de ţesut adipos în zona taliei şi a abdomnului, potrivit statisticilor oficiale. În Japonia, salariaţii şi oamenii de afaceri participă frecvent la serate între colegi sau iau masa cu clienţii în taverne, unde consumă multe aperitive acompaniate de alcool.