Liber la controale!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Liber la controale!

Sănătate 26 August 2011 / 00:00 676 accesări

Începând cu 24 august, reprezentanţii Ministerului Sănătăţii (MS) vor avea dreptul de a efectua controale în orice unitate sanitară publică sau privată. La propunerea MS, Guvernul României a aprobat Ordonanţa pentru stabilirea măsurilor privind verificarea şi controlul unităţilor sanitare cu paturi de către specialiştii MS şi instituţiile din subordinea acestuia. Noile măsuri prevăd ca, în situaţia în care ministrul Sănătăţii dispune efectuarea unui control la o unitate sanitară cu paturi, alta decât cele din subordinea MS sau unităţile sanitare private, comisiile de verificare să fie mixte, alcătuite din reprezentanţi ai MS şi cei ai instituţiilor respective. “MS, ca autoritate centrală în domeniul asistenţei de sănătate publică, are obligaţia de a asigura garantarea dreptului la ocrotirea sănătăţii. Prin această măsură promovată urmărim păstrarea atribuţiei de control asupra unităţilor sanitare, indiferent de reţeaua din care fac parte, fie că aceasta este reţeaua publică sau privată”, a declarat ministrul Sănătăţii, Ritli Ladislau.

Şi până în prezent inspectorii sanitari aveau acces în unităţile sanitare cu paturi, dar domeniul de activitate al acestora era restrâns, iar anumite aspecte care alcătuiesc ansamblul acordării asistenţei medicale nu erau în aria de competenţă a acestora. De asemenea, activitatea echipelor de control este de multe ori restricţionată de personalul medical sau nemedical, acesată restricţionare neputând fi sancţionată. Totodată, există activităţi specifice în domeniul financiar, al resurselor umane, de normare, organizare şi salarizare ale spitalului public cărora nu le sunt stabilite sancţiuni în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase. Astfel, prin actul normativ, va fi permis controlul mixt, alcătuit din reprezentanţi ai MS şi reprezentanţi ai ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, astfel încât să fie eficientizată activitatea de control. „Activităţile specifice în domeniul financiar, în domeniul resurselor umane, normare, organizare şi salarizare ale spitalului public vor putea fi controlate şi vor exista modalităţi de îndrumare, de remediere a eventualelor nereguli constatate, precum şi de sancţionare a acestora”, se arată într-un comunicat al MS.



12