Liberalii acceptă că au măsluit concursuri de numire, numai pentru a putea critica

Justiție 25 Aprilie 2009 / 00:00 877 accesări

Cum era de aşteptat, liberalii şi udemeriştii au adoptat poziţii dure împotriva Ordonanţei 37/2009. Pentru a critica „la liber”, secretarul general al PNL, Radu Stroe, a recunoscut vineri că “poate Statutul funcţionarilor publici nu s-a respectat strict nici în vremea fostelor guvernări, că probabil s-au influenţat concursurile şi pe timpul liberalilor”. Secretarul general al PNL a menţionat că \"pînă la această OUG exista un cadru legislativ care măcar formal putea să păstreze anumite canoane de bun simţ legate de activitatea şi constituirea corpului funcţionarilor publici”. Liderul PNL a precizat că Guvernul PSD, în 2001-2004, a respectat Legea, \"atît cît a putut fi ea respectată\". \"Şi-n 2005-2008, Guvernul Alianţei DA a încercat să respecte legea, n-a respectat-o total, n-am fost perfecţi”. La rîndul său, purtătorul de cuvînt al PNL, Varujan Vosganian, a explicat că acţiunea Guvernului este un \"abuz\" faţă de Constituţie, indiferent de soluţia CCR, deoarece se dovedeşte că puterea \"nici nu se sinchiseşte\" de pronunţarea Curţii. Vosganian a considerat \"cu totul straniu\" faptul că Guvernul \"se grăbeşte\" cu o Ordonanţă de Urgenţă înainte de a aştepta soluţionarea Curţii Constituţionale pe constaţia Legii cu acelaşi subiect, depusă de parlamentari PNL şi UDMR.

Preşedintele UDMR, Marko Bela, a declarat că prin schimbarea şefilor deconcentratelor Guvernul nu a avut niciodată intenţia descentralizării, ci doar a politizării acestor instituţii şi cataloghează aplicarea ordonanţei ca fiind o acţiune de demolare a corpului funcţionarilor publici.

12