Liceeni din Constanţa şi Odorheiu Secuiesc, „La ţărm de comUniune“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Liceeni din Constanţa şi Odorheiu Secuiesc, „La ţărm de comUniune“

Cultură 03 Iunie 2009 / 00:00 541 accesări

Liceul Teoretic „George Călinescu“ este implicat, alături de alte cinci licee din ţară, într-un proiect european intitulat „Interlingua-interculturalitate în predarea limbilor străine\". În cadrul acestui program, instituţia de învăţămînt constănţeană a demarat un parteneriat cu Liceul „Tamasi Aron“ din Odorheiu Secuiesc, concretizat în propriul proiect intitulat „La ţărm de comUniune“. Parteneriatul a debutat de Ziua Internaţională a Copilului, la Liceul Teoretic „George Călinescu“, cu activităţi interculturale.

Programul manifestărilor a continuat şi în cursul zilei de ieri, cu o vizită la grădiniţa bilingvă româno-turcă, apoi la muzeul comunităţii turco-tătare din Cobadin, unde ansamblul folcloric al Uniunii Democrate a Tătarilor Turco-Musulmanilor din România (UDTTMR) din localitate a susţinut un moment artistic. Acţiunile cultural-artistice s-au prelungit, după ora 20.00, la restaurantul „Marea Neagră“ din staţiunea Mamaia, care a găzduit o seară dobrogeană a minorităţilor, cu participarea a numeroase ansambluri artistice. Programul va continua şi astăzi, cu o vizită la Rezervaţia Grindu Chituc-Vadu, apoi la Jurilovca, unde tinerii vor cunoaşte comunitatea ruşilor lipoveni. Echipa din Constanţa este coordonată de directorul Liceului „George Călinescu“, prof. Monica Niciporuc şi de profesorii Alexandrina Ionescu, Elena Bugnar, Melek Fetisleam şi Emel Dervis.

Proiectul european „Interlingua-interculturalitate în predarea limbilor străine\" se încadrează în tematica anului 2008, Anul European pentru Dialog Intercultural şi a anului 2009, anul Creativităţii şi Inovaţiei. El a fost demarat de Kultur Kontakt Austria, în parteneriat cu British Council şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, în cadrul său fiind implicate şase licee-pilot din ţară: Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“ Bucureşti, Colegiul Naţional „Andrei Şaguna“ Braşov, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi“ Iaşi, Liceul Teoretic „Panait Cerna“ Brăila, Liceul Teoretic „Tamasi Aron” Odorheiu Secuiesc şi Liceul Teoretic „George Călinescu“ din Constanţa. Unul din obiectivele proiectului este intensificarea gradului de sensibilizare pentru posibilităţi interculturale de învăţare în predarea de limbi străine.



12