1.600 de elevi din București, Constanța, Iași, Pitești și Ploiești beneficiază gratuit de educație financiară prin modulul Credite inteligente din care vor afla cum să gestioneze corect situațiile care implică împrumuturi financiare.
Junior Achievement (JA) România și KRUK România colaborează pentru a aduce gratuit în școli, modulul Credite inteligente, parte a programului național JA de educație financiară pentru liceu. Modulul presupune activități la clasă, desfășurate pe baza unui kit educațional oferit gratuit, iar pe durata acestui an școlar sunt implicați peste 1.600 de elevi din 26 de licee din București, Constanța, Iași, Pitești și Ploiești.
Prin exerciții și studii de caz, modulul oferă elevilor contexte de învățare în care identifică situații și nevoi de viață reale care justifică alegerea unui credit, analizează oportunități și riscuri financiare și iau decizii documentate privind tipurile de credite potrivite și metodele de rambursare a acestora. „Echilibrul financiar este esențial în construcția realistă a unui buget personal. Înțelegerea noțiunilor de planificare, economisire și cheltuire cumpătată sunt parte din ABC-ul financiar pe care fiecare dintre noi trebuie să-l cunoaștem“, a spus directorul General al KRUK România, Tomasz Ignaczak.
Potrivit studiului „Optimismul românilor și viitorul lor financiar“, desfășurat la nivel național în luna mai a anului trecut, doar unul din opt români are o situație financiară echilibrată, iar două treimi dintre cei chestionați declară că au nevoie să apeleze la soluții de creditare pentru a-și îndeplini visurile. Astfel, educația financiară a tinerilor devine esențială în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților de gestionare a veniturilor – în special a cheltuielilor și datoriilor – dar și în dezvoltarea unei atitudini responsabile față de planificarea finanțelor proprii.
Studiul a mai relevat faptul că aproximativ jumătate dintre respondenți au spus că s-au angajat în jurul vârstei de 20 – 25 de ani, iar unii dintre ei, într-o proporție mai mică, au menționat că s-au angajat chiar mai devreme, când aveau 18 – 20 de ani. Dorința de a intra pe piața muncii a adus cu sine o creștere a responsabilităților, o maturizare în raport cu prezentul și optimism în raport cu vitorul, în contextul consolidării unei profesii.