Liceul „Călinescu“: ultima întâlnire în proiectul Erasmus + WIDE!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Liceul „Călinescu“: ultima întâlnire în proiectul Erasmus + WIDE!

Educație 11 Septembrie 2018 / 16:50 2306 accesări

În perioada 6 - 8 septembrie 2018, a avut loc la Caserta, în Italia, ultima întâlnire de lucru din cadrul proiectului Erasmus + WIDE (Witnessing Domestic Violence and an Audit Education in the School System), acțiunea cheie: cooperare pentru inovare și parteneriate strategice, cod: 2016-1-ITO-KA201-024390, proiect în care este implicat Liceul Teoretic „G. Călinescu” Constanța. ”În acest proiect, liceul nostru este partener alături de:

Associazione Spazio Donna Onlus din Caserta, Italia; Liceul Industrial din Sabadell, Spania; Școala Generală Ludwig van Beethoven din Casaluce, Italia; Universitatea Autonomă din Barcelona; Rețeaua de școli Dr. Costa Matos din Vila Nova de Gaia, Portugalia”, potrivit directorului, prof. Vasile Mihăilă, citat într-un comunicat al liceului.

În cadrul întâlnirii, partenerii au discutat pe marginea rapoartelor referitoare la cursurile de formare pe modelul de intervenție WIDE, care s-au derulat în fiecare dintre școlile partenere. La întâlnire au fost abordate și aspecte legate de bugetul proiectului și au fost examinate detalii legate de întocmirea raportului final. De asemenea, s-au discutat și aspecte legate de diseminarea produselor proiectului.

Aplicarea modelului WIDE creat în cadrul proiectului, le va permite cadrelor didactice și diriginților să identifice elevii care au asistat sau care asistă la scene de violență domestică. Cadrele didactice vor ști să îi asculte în mod activ pe elevii afectați de aceste experiențe traumatizante, vor empatiza cu aceștia, le vor oferi ajutor, sfaturi și suport emoțional. În cazurile severe, cadrele didactice vor comunica cu familile elevilor și vor apela la ajutor extern. În concluzie, modelul de intervenție WIDE va contribui la perfecționarea competențelor psihologice, relaționale, de comunicare și metacomunicare ale cadrelor didactice și va înlesni formarea unui comportament prosocial atât în rândul elevilor cât și în cel al cadrelor didactice.



12