Licitaţia pentru digul Portului Constanţa, mătrăşită de PDL

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Instanţa a decis:

Licitaţia pentru digul Portului Constanţa, mătrăşită de PDL

Eveniment 17 Iulie 2010 / 00:00 748 accesări

Magistraţii Curţii de Apel Constanţa au acceptat contestaţia privind rezultatul licitaţiei pentru extinderea şi finalizarea digului de larg al Portului Constanţa, depusă de doi dintre participanţii care nu au reuşit să câştige contractul (Consorţiul Grup Servicii Petroliere Constanţa şi Jan de Nul NV, din Olanda şi Van Oord Dredring and Marine Contractors, tot din Olanda). Reamintim că, pe 31 martie, reprezentanţii firmei germane Mobius Bau, din grupul Strabag, au anunţat că au câştigat contractul pentru ridicarea digului. Aceştia au făcut deja apel la decizia Curţii. Reprezentanţii Mobius Bau susţin, într-un comunicat, că au avut cea mai bună ofertă, de 80,5 milioane euro şi 18 luni de execuţie, în timp ce contestatarii licitaţiei au avut oferte de 100 milioane euro şi 24 de luni de lucrări. În această dispută s-a implicat şi fostul secretar de stat la Ministerul Transporturilor, Marin Anton, viitor secretar de stat la Ministerul Mediului. Oameni din culise susţin că, săptămâna trecută, Anton şi-a trimis la Constanţa doi „cerberi” subalterni pentru a face presiuni asupra comisiei de licitaţie de la Portul Constanţa pentru a nu pune în practică hotărârea definitivă şi irevocabilă. Motivul este simplu: hotărârea Curţii de Apel Constanţa strică apele clientelei de partid! În afacerea de 140 de milioane de euro de la Portul Constanţa mai sunt implicate şi alte nume precum cel al directorului Portului Constanţa, Ion Bălan, al directorului tehnic, Emil Banias, şi al senatorului PDL Mircea Banias. Surse apropiate comisiei de licitaţie susţin că oamenii lui Marin Anton, deşi au fost întrebaţi, nu au dorit să lase o dispoziţie scrisă în acest sens, fapt care i-a făcut pe unii membri ai comisiei să se întrebe dacă e bine sau nu să se asculte „sfatul” lui Marin Anton. „Anton a plecat de la Ministerul Transporturilor aşa că poate ar fi mai bine să nu-l ascultăm, mai ales că în faţa DNA noi răspundem, nu el”, a declarat unul dintre membrii comisiei de licitaţie, care a dorit să-şi păstreze anonimatul. Totuşi, chiar dacă hotărârea Curţii va fi pusă în practică, Marin Anton intenţionează să le pună beţe în roate viitorilor câştigători, mai ales că aceştia vor avea nevoie de avize de la Ministerul Mediului, acolo unde acesta va fi numit secretar de stat de Emil Boc. Întrebat de cotidianul.ro despre vizita făcută de subalterni la Constanţa, Marin Anton a declarat: „Aveţi o informaţie eronată. N-am trimis niciun om. Interesul meu este ca să înceapă cât mai repede lucrările la Portul Constanţa, mai ales că este vorba despre bani europeni”.



12