Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor pentru licitaţii publice a obligat Secretariatul General al Guvernului (SGG), Institutul Naţional al Magistraturii (ISM) şi mai multe ministere - Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Finanţelor Publice - să reia procedurile de achiziţionare de consumabile pentru imprimante şi faxuri, după ce o firmă participantă a reclamat că regulile licitaţiei favorizau mari companii producătoare de tehnică de calcul. Licitaţiile au fost iniţiate în toamna acestui an, iar cererile de modificare a condiţiilor de licitaţie au fost depuse de o firmă din Timişoara, înaintea desemnării cîştigătorilor, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), structură din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, cu atribuţii în admiterea sau respingerea contestaţiilor privind modul de atribuire a contractelor de achiziţie publică. Reprezentanţii firmei din Timişoara au contestat faptul că ofertanţii erau obligaţi prin caietul de sarcini să furnizeze doar materiale autorizate şi fabricate de producătorul copiatorului sau al imprimantei la care acestea urma să fie folosite. Prin caietul de sarcini au fost solicitate produse noi, sigilate, de tipul OEM (original equipment manufacturer), fabricate de către producătorul echipamentului, în ambalaj original, fără menţiunea "sau echivalent". "Interdicţia, contrară legii, de a livra consumabile de altă marcă decît cele autorizate de fabricant favoriza anumite mari companii producătoare de astfel de echipamente, participante de asemenea la licitaţie, prin distribuitorii lor", a declarat directorul general al firmei, Tin Factory, Milan Banjac. Ordonanţa de Urgenţă 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică prevede că specificaţiile tehnice ale caietului de sarcini trebuie să permită oricărui ofertant să participe la licitaţie fără "obstacole nejustificate" de natură să restrîngă concurenţa între firme. "Se interzice definirea în caietul de sarcini a unor specificaţii tehnice care indică o anumită origine, sursă, producţie, marcă de fabrică sau de comerţ, care au ca efect favorizarea sau eliminarea anumitor operatori economici sau produse", se arată în actul normativ. Contestaţiile au fost admise de CNSC, care a arătat că prevederile caietelor de sarcini propuse de instituţiile publice încalcă normele legale de atribuire a contractelor de achiziţie publică. Consiliul a cerut ca procedurile de licitaţie să continue după modificarea caietelor de sarcini.