Traficul total de mărfuri derulat în Portul Constanţa în luna iulie a scăzut cu cîteva procente faţă de luna similară a anului trecut. Potrivit conducerii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), această scădere are la bază mai multe cauze. Una dintre ele ar fi limitarea capacităţii de transport pe calea ferată şi restricţia de viteză impusă de conducerea SN CFR din cauza lucrărilor derulate pe diferite tronsoane de cale ferată şi a temperaturilor ridicate înregistrate luna trecută. "Au fost dispuse măsuri de completarea garniturilor de tren pînă la lungimea maximă admisă şi încărcarea vagoanelor la greutatea maximă de transport, însă în Portul Constanţa au ajuns mai puţine trenuri decît de obicei, ceea ce a dus la o uşoară scădere a traficului", a declarat directorul Exploatare, Siguranţă şi Securitate Portuară, Ioan Bălan. Avînd în vedere restricţia de viteză impusă de SN CFR şi capacitatea limitată de transport feroviar din Portul Constanţa-Sud Agigea, firmele de import/export au înlocuit traficul feroviar cu cel rutier. Şi pentru că accesul autovehiculelor de mare capacitate este posibil pe la poarta de acces de la Eforie, sutele de tiruri care intră şi ies, săptămînal, din Portul Constanţa Sud, îngreunează circulaţia pe DN 39, care face legătura cu staţiunile din sudul litoralului. Pentru fluidizarea traficului rutier pe această rută, conducerea APMC are în derulare două proiecte: unul de dezvoltare a capacităţii feroviare în Portul Constanţa-Sud Agigea şi celălalt de construire a unui pod rutier care să facă legătura între cele două Porturi Constanţa - Nord şi Sud. Cele două proiecte sînt abia în stadiu de efectuare şi analiză a studiilor de fezabilitate ceea ce presupune că abia peste cîţiva ani vor fi realizate, perioadă în care circulaţia maşinilor spre staţiuni se va face cu viteza melcului.