Linia 112, apelată automat prin sistemul eCall

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Linia 112, apelată automat prin sistemul eCall

Eveniment 10 Septembrie 2011 / 00:00 590 accesări

România va implementa sistemul eCall, prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă, Ambulanţă, Pompieri şi Poliţie, care vor primi date exacte referitoare la un eventual accident rutier. Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), proiectul a fost demarat pe data de 1 ianuarie 2011, în baza unui acord de finanţare semnat între ERTICO, liderul de consorţiu, şi Comisia Europeană. În cadrul proiectului-denumit HeERO, România face parte dintr-un consorţiu alături de opt ţări europene în care vor mai fi dezvoltate alte sisteme pilot. Proiectul va fi derulat pe o perioadă de 36 de luni. La finalul proiectului, România va fi capabilă sa implementeze sistemul eCall prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie), care vor primi date exacte despre un eventual accident rutier. Sistemul presupune echiparea autovehiculelor cu un modul care să apeleze automat (sau manual) serviciul de urgenţă 112 în cazul unui accident, dar şi echiparea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă cu echipamente care să permită recepţionarea apelurilor de tip eCall şi a datelor asociate. Sistemul eCall este o iniţiativă a Comisiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creşterea siguranţei rutiere. CE susţine dezvoltarea sistemului eCall, acesta identificându-se ca o prioritate în Directiva Sistemelor Inteligente de Transport.



12