Linia de feribot Iliciovsk - Constanța - Batumi, un pas înainte

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Idee felicitată de ministrul Afacerilor Externe

Linia de feribot Iliciovsk - Constanța - Batumi, un pas înainte

Justiție 14 Februarie 2015 / 00:00 2221 accesări

            Linia de feribot Iliciovsk - Constanța - Batumi, care a fost inaugurată în octombrie anul trecut, reprezintă, în opinia ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, un indicator al interesului operatorilor economici și al potențialului de dezvoltare a transportului peste Marea Neagră. Oficialul a avut vineri, 13 februarie, consultări cu ministrul de Externe georgian, Tamar Beruceașvili, în cadrul vizitei oficiale efectuate la Tbilisi, ocazie cu care a fost reconfirmat sprijinul României pentru soluționarea pe cale pașnică, negociată, a conflictelor prelungite din Georgia. Un comunicat de presă trimis de către Ministerul Afacerilor Externe (MAE) arată că cei doi oficiali au exprimat satisfacția pentru nivelul excelent, de parteneriat, al cooperării româno-georgiene. Aurescu a amintit importanța valorificării conexiunii de feribot, deja funcțională, pe Marea Neagră, între porturile celor două țări, Constanța și Batumi, pentru realizarea proiectului de transport de mărfuri Marea Neagră - Marea Caspică. El a subliniat importanța liniei de feribot, arătând că este un pas înainte în dezvoltarea legăturilor comerciale de-a lungul Coridorului de transport internaţional Europa - Caucaz - Asia. Reamintim că nava care opereză pe acest drum, construită în 1988, poate transporta până la 90 de tiruri de 16 metri lungime fiecare, 103 de vagoane de tren sau 750 de mașini. De asemenea, cu ea pot călători și 150 de pasageri. Potrivit directorului general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Valeriu Ionescu, linia de feribot va reprezenta o legătură importantă de transport maritim în Marea Neagră, având numeroase avantaje. ”Încap atât tiruri, cât și containere fără roți și absolut orice până la marfă generală paletizată. Este foarte versatil și, având trei porturi în triunghi, se acoperă marele risc de a nu avea marfă de transportat”, a declarat Ionescu. Conexiunea va fi asigurată cu nave ale Companiei „Ukrferry”, din Ucraina, având ca partener român operatorul portuar „Romcargo Maritim” SRL din Constanţa.



12