Linie telefonică gratuită pentru pasagerii nemulţumiţi ai curselor aeriene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Linie telefonică gratuită pentru pasagerii nemulţumiţi ai curselor aeriene

Politică 13 Ianuarie 2007 / 00:00 677 accesări

Pasagerii curselor aeriene care au întîrzieri sau cei care sînt refuzaţi la îmbarcare pot depune reclamaţii la televerde al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), 0800 80 999. Numărul de telefon va fi afişat în incinta fiecărui aeroport. Începînd cu 1 ianuarie 2007, cei care călătoresc pe rutele din ţările Uniunii Europene sau cu transportatori aerieni comunitari beneficiază de asistenţă gratuită şi de compensaţii băneşti în cazul refuzului nejustificat la îmbarcare, al anulării sau întîrzierii de lungă durată a unui zbor. Astfel, în cazul întîrzierilor mai mari de două ore pentru cursele de pînă la 1.500 km, a celor mai mari de trei ore pentru cursele avînd lungimea între 1.500 şi 3.500 km, precum şi a celor mai mari de patru ore pentru cursele mai lungi de 3.500 km, pasagerii vor primi asistenţă gratuită din partea transportatorilor constînd, după caz, în oferirea de mîncare, în asigurarea cazării la hotel şi a transportului între aeroport şi hotel. De asemenea, companiile vor fi obligate să asigure posibilitatea de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail. Pasagerii ale căror curse au întîrzieri de minim cinci ore vor putea cere rambursarea costului biletului în termen de o săptămînă, schimbarea rutei pînă la destinaţia finală sau a datei zborului. Transportatorii aerieni vor fi însă scutiţi de la plata compensaţiilor în cazul zborurilor anulate, dacă demonstrează că anularea s-a produs din cauza unor circumstanţe extraordinare care nu au putut fi evitate, chiar dacă au fost luate toate măsurile rezonabile. Companiile aeriene vor fi obligate să informeze pasagerii, prin orice mijloace, cu privire la drepturile pe care le au în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întîrziere a unui zbor. În plus, pasagerii vor fi informaţi şi cu privire la datele de contact ale autorităţii naţionale de supraveghere a respectării acestor norme. Hotărîrea are la bază Directiva Parlamentului European şi a Consiliului European din 2004 care stabileşte reguli comune privind compensarea pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare şi al anulării şi întîrzierii zborurilor.



12