Lipsa de transparenţă a rămas principala nemulţumire pe care cetăţenii UE au semnalat-o, anul trecut, Avocatului european al Poporului, cele mai multe plîngeri la acest capitol provenind din Malta, Luxemburg, R. Cipru şi Belgia, relatează publicaţia online EUObserver. Avocatul european al Poporului, Nikiforos Diamandouros, a primit, în 2008, 3.406 reclamaţii (faţă de 3.211 în 2007), 36% dintre cazuri referindu-se la probleme de transparenţă. Alte plîngeri se referă la abuz de putere (20%), neglijenţă (8%) şi discriminare (5%). Biroul Avocatului Poporului a reuşit să soluţioneze 355 de cazuri în cursul anului 2008, majoritatea pe cale amiabilă. Instituţiile au fost depistate cu nereguli în 53 de cazuri. Şi organizaţiile neguvernamentale şi companiile s-au adresat Avocatului Poporului, denunţînd întîrzieri de plată din partea instituţiilor comunitare. Comisia Europeană a fost vizată de 66% din reclamaţii, situaţie considerată ”normală” de Avocatul Poporului, iar PE de 10% din plîngeri.