Lipsa indicatoarelor de limitare a vitezei în zona Complexului Comercial Tom provoacă accidente rutiere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Lipsa indicatoarelor de limitare a vitezei în zona Complexului Comercial Tom provoacă accidente rutiere

Administrație 17 Noiembrie 2006 / 00:00 734 accesări

Aşa cum a anunţat prin intermediul mijloacelor media, Primăria Municipiului Constanţa a luat, din 6 octombrie, o serie de măsuri asiguratorii pentru reglementarea circulaţiei auto pe bd. Tomis, respectiv DN 2A, între bd. Aurel Vlaicu şi Popasul Cişmea, prin montarea unor indicatoare rutiere care limitează viteza de rulare a autovehiculelor la 50 km/h. Şeful Serviciului Trafic Rutier şi Ordine Publică din cadrul Direcţiei Servicii Publice a Primăriei Constanţa, Dan Dumitrescu, spune că această măsură a fost luată cu carater provizoriu, pînă în momentul în care Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa (DRDPC) "va intra în legalitate". "În urma extinderii cartierelor de locuinţe ale municipiului Constanţa, DRDPC, conform Ordonanţei de Guvern 43/1997, privind regimul drumurilor, trebuia să schimbe indicatorul care semnaliza intrarea în localitate înainte de primul grup compact de clădiri, aşa cum s-a procedat la intrarea în Constanţa pe DN3, dispre Valu lui Traian, dar acest lucru nu s-a întîmplat", a declarat Dan Dumitrescu. El a adăugat că după ce inspectorii de specialitate din cadrul Serviciului Trafic Rutier şi Ordine Publică au constatat, pe 12 noiembrie, sustragerea indicatoarelor de limitare a vitezei şi au anunţat Secţia 2 Poliţie şi Serviciul Poliţiei Rutiere, în noaptea de 15/16 noiembrie au fost sustraşi şi stîlpii speciali de susţinere a indicatoarelor. "Acest lucru ne-a determinat să aducem la cunoştinţa publică faptul că, deşi în şedinţa organizată de prefectul Constanţei, Dănuţ Culeţu, pe 15 noiembrie, s-au discutat măsurile de reglementare a traficului rutier pentru reducerea accidentelor rutiere, DRDPC nu a luat nicio măsură în zonă. Mai mult decît atît, ca urmare a absenţei indicatoarelor de limitare a vitezei, în noaptea de 15/16 noiembrie s-a produs un accident rutier în zona Centrului Comercial Tom. Facem din nou menţiunea că DRDPC, fiind legal constituită ca administrator al drumurilor, poartă răspunderea contravenţională, civilă sau penală pentru producerea unor evenimente rutiere, conform art. 5, alin 3 din OG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice", a declarat şeful Serviciului Trafic Rutier şi Ordine Publică. Menţionăm că, la şedinţa organizată de prefect, presa nu a avut acces, dar, la scurt timp de la încheierea acesteia, Prefectura Constanţa a remis un comunicat în care anunţa că întîlnirea a avut loc între toţi factorii cu responsabilităţi în fluidizarea traficului rutier cu scopul sporirii siguranţei circulaţiei în zona Complexului Comercial Tom. La rîndul său, directorul Direcţiei Servicii Publice, Ionel Pilat, a declarat că DRDPC este direct responsabilă de faptul că nu a aplicat legea în teritoriu ca urmare a dezvoltării urbanistice a Constanţei. "Aceeaşi situaţie s-a întîmplat şi pe varianta ocolitoare a Constanţei, unde viteza maximă de rulare a autovehiculelor a fost stabilită de către municipalitate, atît în sezonul cald, cît şi în cel rece", a declarat Ionel Pilat.



12