Pe adresa Ministerul Sănătăţii (MS) au sosit, în ultimele două săptămîni, aproape 280 de reclamaţii privind comportamentul personalului din cabinetele medicilor de familie, activitatea unor centre de dializă, lipsa unor medicamente din farmacii şi a dotării cu aparatură medicală din unele spitale. Reclamaţiile au fost înregistrate la linia verde “Ce te doare” şi la adresa de email a cetedoare@ms.ro a MS. Potrivit primei centralizări, făcute de minister după prima lună de funcţionare a centrului “Ce Te Doare?”, în perioada 29 ianuarie - 20 februarie s-au primit aproximativ 2.000 de mesaje telefonice şi 400 de e-mail-uri. Cele mai multe sesizări au vizat deficienţe în asigurarea asistenţei medicale în spitale, printre care nesupravegherea pacienţilor aflaţi în tratament, conduita medicilor şi echipamentele nefuncţionale. Alte probleme reclamate au fost întîrzierea ambulanţelor şi prezumtive cazuri de malpraxis, în timp ce printre sesizările privind asistenţa medicală ambulatorie s-a numărat lipsa medicilor de familie de la program. Atît pacienţii, cît şi medicii, au semnalat şi probleme legate de medicamente, cum ar fi lipsa acestora sau compensările. Medicii s-au plîns ministerului şi de lipsa posturilor, dotările insuficiente şi veniturile mici. Reamintim că Centrul “Ce te Doare?” a fost înfiinţat de MS în ianuarie 2009, pentru a înregistra deficienţele semnalate de către pacienţi şi medici în cadrul sistemului de sănătate. Reclamaţiile pot fi făcute telefonic, prin intermediul liniei gratuite 0800.800.885, sau pe internet, scriind la adresa cetedoare@ms.ro.