“Litoral pentru toţi”, pe segmentul balnear

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

“Litoral pentru toţi”, pe segmentul balnear

Politică 10 Iulie 2009 / 00:00 463 accesări

Zeci de investitori în turismul balnear din România, alături de reprezentanţi Ministerului Turismului şi ai asociaţiilor de profil, au participat, ieri, la hotel Laguna, din staţiunea Mamaia, la o dezbatere privind viitorul turismului balnear. Cu această ocazie, preşedintele Organizaţiei Patronale din Turismul Balnear, Nicu Rădulescu, a declarat că principala problemă a turismului balnear este infrastructura atît în ceea ce priveşte unităţile de agrement, cît şi infrastructura de transport. Potrivit lui Nicu Rădulescu, în al doilea rînd, turismul balnear suferă de pe urma unei lipse de promovări a instituţiilor care oferă acest tip de turism. A treia problemă identificată este cea a calificării personalului. „În turismul balnear avem un personal îmbătrînit, la vîrsta senectuţii. Găseşti foarte greu medici balneologi”, a precizat Rădulescu. O a patra problemă identificată se referă la diluarea conceptului de ”spa&wellness”, care a fost preluat de foarte multe hoteluri, care nu au, însă, decît o saună sau o piscină. La rîndul său, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Corina Martin, a declarat că una dintre soluţiile pe care intenţionează să o adopte pentru salvarea acestui domeniu este lansarea unui program similar ”Litoralului pentru toţi”, dar numai pentru segmentul balnear. În plus, se va semna un parteneriat între asociaţiile de promovare a turismului şi patronate pentru promovarea turismului balnear. De asemenea, în luna octombrie va apărea pe piaţă un ”ghid medical balnear”, care va cuprinde toate unităţile balneo din ţară, precum şi recomandările pentru tratament. Reprezentanţii celor două organizaţii de turism au mai prezentat, ieri, şi potenţialul balnear şi de sănătate al litoralului românesc, tendinţele europene în domeniu, valoarea factorilor naturali specifici de cură, modalităţile de valorificare a potenţialului, toate avînd ca scop identificarea de soluţii de promovare şi valorificare mai eficientă a acestui potenţial şi reintrarea în circuitul european de oferte specializate.



12