Litoralul, atractiv chiar şi fără soare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Litoralul, atractiv chiar şi fără soare

Eveniment 27 Iunie 2011 / 00:00 703 accesări

Prognozele meteorologilor nu i-au oprit pe turişti să vină în weekend-ul care s-a încheiat să se distreze la mare. Chiar dacă numărul românilor sosiţi pe litoral a fost puţin mai mic decât anticipaseră hotelierii (vineri pe zi erau aşteptaţi 50.000 de turişti), gradul de ocupare a staţiunilor a fost de peste 70%. „Din cauza vremii, turiştii „de weekend” au venit în număr mai mic. Lipsa lor nu ne-a afectat, însă, foarte tare, în condiţiile în care au început să îşi facă simţite efectele contractelor încheiate de turiştii care au achiziţionat sejururi pe perioade mai mari la malul mării”, a declarat preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală. El a precizat că, din cei peste 40.000 de turişti aflaţi în staţiunile constănţene, aproape 20.000 au fost numai în Mamaia. „Am avut hotelieri unde gradul de ocupare a fost de 90-95%, dar şi hotelieri unde gradul de ocupare a fost de 70%, în funcţie de cât de cunoscute şi apreciate sunt serviciile unităţii de cazare”, a spus Nicolae Bucovală, adăugând că sunt unităţi hoteliere care sunt ocupate până la sfârşitul sezonului estival. Ca de obicei, pentru tinerii dornici de distracţie, cluburile s-au dovedit a fi neîncăpătoare, acestea reprezentând principalul motiv pentru care mulţi turişti au sfidat prognozele meteo şi s-au aventurat pe litoral.

PROMOVAREA, VITALĂ PENTRU DEZVOLTAREA TURISMULUI. „Sejururile pe litoral oferite în cadrul programelor de promovare a litoralului s-au vândut foarte bine, iar acum acestea îşi fac simţit efectul. De asemenea, vremea frumoasă, care începând de mâine (astăzi – n.r.) va reveni, a contribuit la creşterea numărului de turişti”, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) - Regiunea Sud-Est, Cristian Bărhălescu. Faptul că programele de promovare a litoralului au contribuit, semnificativ, la ocuparea gradului de ocupare pe litoral dovedeşte, încă o dată, importanţa acestora pentru revigorarea turismului românesc. „Dacă ai o strategie bună de promovare pentru un produs, îl poţi vinde. Cu ajutorul acestor programe pentru litoral, turiştii au putut beneficia de sejururi la preţuri accesibile, pentru orice buzunar”, a explicat Cristian Bărhălescu. Din păcate, în ciuda promisiunilor făcute de ministrul Turismului, Elena Udrea, la începutul acestui an, pentru promovarea litoralului nu a fost alocat niciun leu de la bugetul de stat, toate programele fiind realizate de Asociaţia Litoral – Delta Dunării, organism în care se regăsesc agenţiile de turism, autorităţile locale din Constanţa şi reprezentanţii hotelierilor.



12