Din noiembrie vor putea fi identificate locurile de unde se formează apelurile efectuate către 112. Ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), Karoly Borbely, a anunţat, ieri, că s-a reuşit soluţionarea problemei de localizare a apelurilor primite la numărul 112 din reţelele mobile, astfel încît, pe 20 noiembrie, serviciul pentru apeluri de urgenţă va funcţiona la standardele impuse de Uniunea Europeană. Pe lîngă reducerea timpului în care autorităţile vor ajunge la faţa locului pentru intervenţii urgente, soluţia de localizare va permite şi scăderea numărului de apeluri false. În anul 2007, din 36 de milioane de apeluri către 112, peste 33 de milioane au fost apeluri false. „Vă daţi seama, este un număr foarte mare, apeluri foarte greu de identificat, mai ales dacă persoanele sună de pe cartelele preplătite”, a spus ministrul. Pentru a reduce numărul acestor apeluri false, MCTI va lansa, la sfîrşitul lunii octombrie, un proiect-pilot de trei luni, prin care persoanele care sună abuziv la 112 vor fi „bombardate” cu mesaje de avertizare prin care li se va atrage atenţia că dacă vor continua să apeleze fără niciun sens la 112, atunci sînt pasibile de amendă. Cetăţenii vor primi cîteva mesaje de avertizare, după care organele competente vor lua măsuri de amendare, legea permiţînd o sancţiune între 500 şi 1.000 de lei. După trei luni, acest proiect-pilot va fi analizat pentru a trage concluzii şi a vedea care sînt paşii de făcut mai departe. Borbely a amintit că ministerul, în calitate de coordonator al proiectului 112 în comisia naţională care se ocupă de acest program, a conceput şi aplicat un plan de măsuri pentru ca serviciul 112 să devină european încă din decembrie anul trecut. Măsurile propuse au culminat cu testarea, în 16 septembrie, a soluţiei de localizare a apelurilor efectuate din reţeaua mobilă. „Deşi Comisia Europeană declară în continuare că România nu şi-a îndeplinit obligaţiile faţă de acest serviciu, vreau să vă spun că 112 funcţionează mult peste media celorlalte servicii din Uniunea Europeană”, a declarat ministrul Comunicaţiilor. Potrivit lui Karoly Borbely, nu a existat niciun moment temerea că ţara noastră nu îşi va îndeplini această obligaţie, în condiţiile în care toţi cetăţenii din România apelează la acest serviciu cînd sînt într-o situaţie dificilă.