O ordonanţă de urgenţă a Guvernului aprobată recent, dă dreptul de avea o locuinţă de serviciu personalului auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lîngă acestea. Grefierii, arhivarii, secretarele vor putea cere atribuirea unei locuinţe de serviciu sau, în cazul în care stau cu chirie, vor beneficia de compensarea diferenţei dintre chiria care ar fi stabilită pentru o locuinţă de serviciu şi cea deţinută prin contract de închiriere. De asemenea, în cazul pensionării, titularul contractului de închiriere şi soţul ori soţia acestuia îşi păstrează drepturile locative pe tot parcursul vieţii. Guvernanţii spun că locuinţa va fi atribuită în cazul în care, în localitatea unde lucrează beneficiarul, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere nu au o locuinţă proprietate personală ori nu au primit o casă de la autorităţile locale. Cei care nu deţin o locuinţă personală sau de serviciu au dreptul la decontarea cheltuielilor de transport între localitatea în care domiciliază şi sediul unităţii.