Logo-ul de campanie al lui Recep Tayyip Erdogan generează controverse

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Logo-ul de campanie al lui Recep Tayyip Erdogan generează controverse

Externe 09 Iulie 2014 / 00:00 400 accesări

Logo-ul campaniei prezidenţiale a premierului turc, Recep Tayyip Erdogan, care conţine numele profetului Mahomed în arabă, a provocat controverse în Turcia, ţară musulmană, dar laică. Ministrul de Finanţe, Mehmet Şimşek, a postat, săptămâna trecută, un mesaj pe Twitter, afirmând: ”Ştiaţi că numele în arabă al profetului Mahomed este inclus în logo-ul candidatului nostru la prezidenţiale, Erdogan?”. Mesajul a provocat numeroase reacţii pe reţelele sociale, în care şeful Guvernului islamo-conservator este criticat pentru că a amestecat politica şi religia. ”Erdogan arată cât de mult a comercializat Islamul”, a comentat utilizatorul The Nile, în timp ce o altă persoană, Serpilnaz Yasit, a criticat alegerea candidatului: ”Este o blasfemie ca numele Profetului să fie folosit în scopuri politice”.

Premierul Erdogan, în vârstă de 60 de ani, considerat favorit la alegerile prezidenţiale din 10 şi 24 august, organizate pentru prima oară prin sufragiu universal, nu a reacţionat în legătură cu logo-ul care a provocat polemici şi care, potrivit criticilor, ar semăna cu cel folosit de preşedintele american, Barack Obama, în cea de-a doua campanie pentru Casa Albă. Premierul Erdogan, musulman practicant, este acuzat de opoziţie că a împins Turcia, pe care o conduce din 2002, spre o derivă islamistă printr-o serie de măsuri împotriva consumului de alcool, a legalizării vălului islamic în administraţia publică şi amestecul în viaţa privată a cetăţenilor. Recent, premierul turc s-a declarat împotriva tatuajelor.



12