Campion naţional al României în 2012, pilotul francez de raliuri Francois Delecour, care a pilotat o maşină Peugeot 207 S2000 alături de Dominique Savignoni, a fost cel mai rapid şi în Raliul Deltei, a treia etapă din Campionatul Naţional de raliuri, după ce îşi adjudecase Tess Rally Dunlop, desfăşurat la Braşov, şi Timiş Rally. Fostul vicecampion mondial a câştigat şapte dintre cele opt probe speciale desfăşurate pe macadam, practic cele care au contat în cursa din judeţul Tulcea, şi a înregistrat un timp total mai bun cu un minut şi 38 de secunde faţă de următorul clasat, echipajul alcătuit din maghiarul Gergo Szabo şi românul Karoly Borbely (Mitsubishi Lancer Evo 10).
DESCALIFICAT PENTRU O... CAMERĂ DE LUAT VEDERI! Sâmbătă seară însă, după ce echipajele clasate pe primele trei locuri au urcat pe podium, şi-au primit meritatele premii şi s-au stropit cu şampanie, iar piloţii se pregăteau să meargă la obişnuita petrecere de final, organizatorii au anunţat descalificarea francezului! Motivul: unul dintre mecanicii săi a umblat la maşină în timp ce ea se afla în parcul închis, după încheierea ultimei probe speciale şi înaintea festivităţii de premiere. Echipa lui Delecour (ESD) va depune contestaţie, iar cazul va fi înaintat Comisiei de Competiţii a federaţiei române, care va lua o decizie săptămâna aceasta.
„Nu am cuvinte să spun cât sunt de dezamăgit. Nu cred că este corect, atâta timp cât lângă maşini erau 200 de spectatori. Dacă era o zonă de parc închis, ea trebuia securizată corespunzător. Sper ca oficialii să ia decizia corectă, ţinând cont că mecanicii au umblat doar la suportul camerei de luat vederi”, a declarat Delecour la aflarea neplăcutei veşti. „Colegiul Comisarilor Sportivi a decis excluderea pilotului Francois Delecour pentru încălcarea prevederilor regulilor de parc închis şi a regulilor de service interzis (articolele 2.10, 2.11, 31 şi 35.2 din Regulamentul CNRD 2013) şi excluderea echipei ESD (articolul 5.8.8) din clasamentele Raliului Deltei 2013 şi refacerea clasamentelor raliului”, s-a precizat în comunicatul organizatorilor.
CE ÎNSEAMNĂ “PARCUL ÎNCHIS” PENTRU ORGANIZATORII RALIULUI DELTEI... Ca martor ocular la ce s-a întâmplat cu adevărat la Tulcea, pot confirma că acel mecanic a venit la maşină şi a umblat la ceva, dar asta după o perioadă de 30-40 de minute în care sute de tulceni s-au plimbat prin jurul ei, au admirat-o şi s-au fotografiat cu ea! Peugeotul era parcat pe faleză, la fel ca şi celelalte maşini participante la raliu, şi oricine se putea apropia de ele sau chiar să le atingă. Oamenii făceau fotografii, iar unii au vrut chiar să-şi urce copiii pe botul maşinii, în căutarea unui instantaneu de neuitat... Ei bine, mecanicul respectiv a venit la maşină, a verificat dacă uşile sunt bine încuiate (o fi ştiut el ceva, dacă a făcut asta...), apoi a meşterit ceva în partea din spate şi a plecat. Cu siguranţă el nu avea dreptul să se atingă de maşină, conform regulamentului, dar rămâne de văzut ce înseamnă “parc închis” pentru organizatorii Raliului Deltei...
ACCIDENT SPECTACULOS PENTRU SORIN BADEA. După ce în prima zi a raliului au abandonat opt piloţi, sâmbătă au mai abandonat două echipaje. Printre ele, şi cel alcătuit din Sorin Badea şi Florin Dorca, Citroenul lor răsturnându-se după ce a lovit un cap de pod. Echipajul a scăpat nevătămat din acest teribil accident.
GERGO SZABO, CÂŞTIGĂTOR LA “MASA VERDE”. Până la judecarea contestaţiei echipei lui Delecour, câştigător oficial al cursei este echipajul Szabo - Borbely, urmat de echipajul Bogdan Marişca - Sebastian Itu (Mitsubishi Lancer Evo 9) şi de Edwin Keleti - Botond Csomortani (Mitsubishi Lancer Evo 10). Delecour se menţine lider în clasamentul general al piloţilor, cu 55 de puncte, urmat de Szabo 46p, Marişca 32,4p, Keleti 30,4p şi Valentin Porcişteanu (absent la Tulcea) 24,6p. Etapa a 4-a a CN de raliuri va fi Raliul Clujului, programat pe 21 şi 22 iunie.