Lucrările CNADNR, făcute pe banii noştri!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Potrivit proiectului MTI. Inspectorii ARR şi RAR, „mici dumnezei”

Lucrările CNADNR, făcute pe banii noştri!

Eveniment 05 Noiembrie 2010 / 00:00 529 accesări

Nu mai e nicio noutate că şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, în caz contrar urmând să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul, dacă nu au asigurare! De asemenea, nu mai e nicio noutate că aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi dacă autovehiculele nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă sau polei! Potrivit celebrului proiect de OUG elaborat de Ministerul Transporturilor, dacă un autovehicul care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul, proprietarul acestuia va plăti şi costurile pentru degajarea drumului. Totodată, în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse elementelor drumului (cum ar fi parapeţi sau semne de circulaţie), administratorul drumului va notifica vinovatul de producerea accidentului că are obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri. Dacă şoferul sau operatorul de transport nu are încheiată o asigurare va suporta integral costurile de reparaţie sau ale înlocuirii elementelor de drum degradate sau distruse. Totodată, proiectul prevede ca 10% din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român să fie distribuit către bugetul de stat şi 90% către întreţinerea drumurilor, în prezent întreaga sumă fiind vărsată la bugetul statului. \"Această măsură asigură astfel accelerarea execuţiei lucrărilor de întreţinere, reparare, modernizare, construcţie de drumuri şi autostrăzi din România, care face obiectul unor investiţii prioritare cu finanţare externă şi finanţare de la bugetul de stat\", se arată în nota de fundamentare a proiectului. Proiectul propune şi reţinerea plăcuţelor de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi suspendarea inspecţiei tehnice, dacă vehiculul prezintă defecţiuni tehnice. Noutatea esenţială a acestui proiect o reprezintă faptul că la controlul efectuat la sediul firmelor de transport inspectorii au dreptul să pătrundă, în timpul programului de lucru, atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.



12