BULEVARDUL FĂRĂ FUNDAŢIE. Lucrările de asfaltare pe bulevardul Aurel Vlaicu sunt în plină desfăşurare. Spre deosebire de celelalte bulevarde ale Constanţei, aici lucrările sunt mult mai dificile, fiind vorba de o modernizare, şi nu reabilitare, întrucât bulevardul Aurel Vlaicu nu avea fundaţie. “Este o lucrare promisă locuitorilor din această zonă de mai multă vreme. Este o lucrare foarte dificilă. Este un bulevard pe care şi în prezent circulă foarte mult trafic greu. Acest bulevard a fost făcut de comunişti fără fundaţie. Degeaba a fost reparat în timp, pentru că fundaţia nu a fost concepută pentru traficul greu pe care îl suportă”, a declarat ieri primarul Radu Mazăre, care a vizitat şantierul. Prima etapă a reabilitării bulevardului a constat în scoaterea şinelor de tramvai. “Am început cu scoaterea şinelor de tramvai pe tronsonul dintre fostul pod de tramvai din Km 4-5 şi strada Caraiman. Având în vedere că, pe zona liniilor de tramvai, structura şoselei este mult mai solidă, necesitând doar câteva ajustări, imediat ce au fost scoase şinele, am şi asfaltat, pentru a putea permite circulaţia pe un fir. Următoarea etapă s-a rezumat la scoaterea şinelor de tramvai pe tronsonul dintre intersecţia cu strada Caraiman şi intersecţia străzii Vârful cu Dor”, a declarat directorul executiv al SCIL Confort Urban, Claudiu Rădulescu.
LOCURI DE PARCARE. Primarul Radu Mazăre a afirmat, ieri, că erau necesare lucrările de reabilitare a acestui bulevard. “Lucrarea va costa aproximativ 3,5 milioane de euro. O lucrare scumpă şi dificilă care va fi gata, dacă nu va fi un an ploios, până la sfârşitul anului. Este o lucrare serioasă care trebuia făcută pentru oamenii de aici. După ce va fi dată în folosinţă şi centura de ocolire a Constanţei, pe care am început-o eu cu Mitrea, se va mai diminua din traficul greu. Oricum, nu vor mai fi probleme pentru că lucrările sunt executate aşa cum trebuie. Acest proiect face parte din programul de asfaltare pe care noi îl derulăm de nouă ani în Constanţa”, a spus Mazăre. Odată cu reabilitarea integrală a bulevardului, în proiect au fost prevăzute şi noi locuri de parcare. „Vor fi făcute aproximativ 400 de locuri de parcare în trotuare. Vor fi parcări în spic, iar trotuarul va fi de un metru, aşa cum este peste tot, nu de patru sau cinci metri. Oricum maşinile se parchează acum pe trotuare. Acesta este motivul pentru care încercăm să facem locuri de parcare din trotuare, pentru că nu avem bani să facem parcări supraetajate”, a explicat Mazăre.
APEL. Problema locurilor de parcare a fost discutată ieri chiar cu proiectantul, căruia primarul i-a solicitat crearea a cât mai multe spaţii pentru autovehicule. „Trebuie să analizaţi foarte serios problema pentru că nu doresc să mai văd maşini parcate pe trotuar şi pietonii să nu aibă pe unde circula”, i-a spus Mazăre proiectantului. Potrivit proiectului, tronsonul dintre fostul pod de tramvai, reabilitat anul trecut de Primărie, şi strada Caraiman va fi finalizat în totalitate până pe 15 iulie şi va avea patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecare sens de mers. Tronsonul dintre strada Caraiman şi strada Vârful cu Dor, inclusiv sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Caraiman, va fi finalizat până la 1 august. Ultimul tronson, de la intersecţia străzii Vârful cu Dor până la intersecţia cu strada Celulozei, la intrarea pe podul IPMC, inclusiv sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Vârful cu Dor, va fi finalizat până pe 30 octombrie 2011. Cu ocazia vizitei de ieri, primarul Radu Mazăre a făcut un apel către locuitorii din zona cartierului CET: „Îi rog pe toţi locuitorii din zonă să fie mai înţelegători, în sensul de a nu îşi mai parca maşinile acolo unde trebuie să se execute lucrări, pentru că se întârzie lucrarea. Muncitorii se chinuie zilnic câte două ore să elibereze zona pentru lucrări”.