Lui Cristian Mungiu i s-a propus să facă reclamă la camioane

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Palme d\'Or - DVD plus expoziţie

Lui Cristian Mungiu i s-a propus să facă reclamă la camioane

Cultură 18 Februarie 2008 / 00:00 659 accesări

Sfîrşitul de săptămînă a readus „4 luni, 3 săptămîni şi 2 zile” în atenţia publicului. A fost lansat DVD-ul cu filmul premiat la Cannes, eveniment desfăşurat sîmbătă seară, în două etape: la 16:30 (Mall Plaza) şi la 19:00, în subsolul librăriei „Cărtureşti” din capitală. La cea dintîi întîlnire cu publicul au fost prezenţi regizorul Cristian Mungiu şi actorii săi principali (Anamaria Marinca, Laura Vasiliu şi Vlad Ivanov). La a doua, Vlad Ivanov nu a mai putut veni pentru că avea spectacol. Spre sfîrşit, regizorul l-a văzut în public pe Alex Potoceanu şi l-a adus la microfon.

Seara a început cu un vernisaj de expoziţie. De la un microfon, Cristian Mungiu a plimbat asistenţa în jurul său, trecînd pe la punctele amenajate cu spaţii şi obiecte de la filmare. S-a făcut astfel un „remake” al turnajului. Actorii şi-au ocupat locul în cadru. La un moment dat, Mungiu i-a cerut Laurei Vasiliu (Găbiţa) să se aşeze pe marginea patului, ca în film. Alături, pe un taburet, se afla Anamaria Marinca. Niciuna nu purta, totuşi, costumaţia din „4, 3, 2...”. Am revăzut geanta diplomat a domnului Bebe, ticsită cu instrumente chirurgicale. Am trecut pe lîngă masa cu cosmeticale (spray-uri Impulse, ojă poloneză). Pe pereţi, articole din presa anilor \'80, pe tema întreruperii ilegale de sarcini.

A venit şi rîndul dosarului de presă. Pe un panou cu suprafaţa de zece metri pătraţi, am revăzut originalele articolelor apărute în ziarele şi revistele din toată lumea. Era doar o selecţie, care nu cuprindea şi ilustrarea în presa românească a succesului filmului ce a obţinut Palme d\'Or-ul anului 2007. Între timp, cu actorii şi publicul după el, Cristian Mungiu ne-a mărturisit că i s-au făcut tot felul de propuneri: de la regie pînă la reclame (chiar şi pentru o marcă de camion).

Reamintim că „4, 3, 2...” a obţinut, pînă acum, 16 mari premii internaţionale. Pe unele (cazul unui important Premiu al criticii de film din Polonia) nu a avut încă timpul să meargă să le ridice. Cumpărat în 35 de ţări, „Palme d\'Or”-ul românesc a adunat din vînzarea de bilete 7,6 milioane de dolari. O sumă record la noi, care încă mai creşte!

Taguri articol


12