„Lumina divină” din sufletul copiilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Lumina divină” din sufletul copiilor

Cultură 12 Aprilie 2010 / 00:00 487 accesări

Palatul Copiilor a găzduit, sâmbătă, vernisajul expoziţiei de artă „Lumină divină la malul mării”. Cele mai frumoase desene şi colaje, ouă pictate, decoraţiuni şi felicitări de Paşte, realizate de preşcolari şi elevi din ciclul primar din Constanţa, dar şi din Teleorman, Gorj, Bihor, Alba, Timiş, Ialomiţa, Bucureşti, Franţa şi Ungaria, au fost expuse spre a fi admirate de toţi cei care trec pragul instituţiei.

Coordonatorul Clasei de Cultură şi Civilizaţie Românească din cadrul Palatului Copiilor, prof. Gabriela Barbu, a apreciat faptul că micuţii cunosc foarte bine legendele vechi care circulă pe seama sărbătorilor pascale. De asemenea, copiii au dovedit şi cunoaşterea semnificaţiei simbolurilor pascale: crucea, oul roşu, pasca, iepuraşul, mielul şi slujba religioasă. În acest sens, de mare folos le-a fost celor mici întâlnirea pregătitoare cu preotul Iulian Isbăşoiu de la biserica cu hramul „Sfântul Ioan Botezătorul”.

În Săptămâna Luminată, micuţii au susţinut, cu emoţia şi inocenţa copilăriei, şi un program artistic inspirat de sărbătorile pascale. Îndrumători le-au fost educatoarea Anica Gornea, directorul Grădiniţii nr. 21, prof. Tincuţa Zlatcu şi educatoarele Ioana Luca, Lenţa Lupu şi Marieta Udrea.

Potrivit directorului Grădiniţei 21, Anica Gornea, manifestarea reprezintă concretizarea proiectului educaţional „Lumină divină la malul mării”, iniţiat de această grădiniţă, în colaborare cu Primăria Municipiului Constanţa, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Palatul Copiilor, Casa Corpului Didactic, Biserica cu hramul „Sfântului Ioan Botezătorul”, Şcoala cu clasele I-VIII nr. 8 şi Grădiniţa „Roboţel”.

Printre obiectivele proiectului „Lumină divină la malul mării”, adresat cadrelor didactice, preşcolarilor şi elevilor din ciclul primar, se numără: dezvoltarea libertăţii de expresie a copiilor, formarea unei atitudini pozitive faţă de tradiţiile străbune, de responsabilitate faţă de acestea, stimularea activităţii în grup, precum şi îmbunătăţirea relaţiilor de comunicare şi interrelaţionare între copii şi adulţi.



12