Clienții nemulțumiți de serviciile asigurătorilor, fondurilor de pensii și jucătorilor din piața de capital se pot adresa, începând din această săptămână, oficiului de soluţionare a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), care și-a început oficial activitatea, în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). „Avantajul pentru consumator este timpul scurt de soluţionare a cazului, mai scurt decât în cazul căilor judiciare clasice. Rezolvarea litigiilor (interne și transfrontaliere) va fi gratuită, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte costuri aferente procedurilor. Totuși, în cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită“, spun cei de la ASF. O notă - consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză. Interesant este că firmele supravegheate de ASF nu pot refuza soluționarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul și-a exprimat în mod expres și voluntar această opțiune.