Campionatul Mondial de Yachting “Flying Dutchman World Championship Romania 2010”, competiţie găzduită de Constanţa, a programat, ieri, o nouă regată, organizatorii dorind să recupereze astfel terenul pierdut, după ce marţi nu s-a putut desfăşura nicio cursă din cauza absenţei vântului. Întrecerea de ieri a revenit ambarcaţiunii Olanda 26, cu un echipaj format din Kramer Enno şi Geelkerken Ard, care a depăşit, la capătul unei lupte antrenante, pe actuala lideră a clasamentului general, Ungaria 70, care-i are la bord pe campionii mondiali Szabolcs Majthenyi şi Andras Domokos. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de ambarcaţiunea Italia 4, condusă de Nicola Vespasiani şi Francesco Vespasiani. În ierarhia generală, după şase regate disputate, Ungaria 70 conduce detaşat, în ciuda eşecului de ieri. În schimb, succesul de ieri le-a adus celor de la Olanda 26 locul secund, în timp ce Italia 4 a coborât pe ultima treaptă a podiumului. „Ungaria 70 este pe prima poziţie şi probabil că va câştiga titlul mondial. De altfel, în ultimii opt ani, ungurii au fost de patru ani campioni mondiali, astfel că formează un echipaj consacrat, care concurează de multă vreme în aceeaşi formulă şi este greu să fie depăşiţi”, a declarat preşedintele Federaţiei Române de Yachting, Mihai Butucaru. În privinţa organizării, oficialul competiţiei s-a declarat mulţumit de felul în care se desfăşoară cea mai importantă întrecere a ambarcaţiunilor cu vele găzduită vreodată de România. „Din punct de vedere organizatoric, lucrurile sunt în regulă, cu inerentele mici gafe, venite din faptul că este prima oară când organizăm o competiţie de o asemenea anvergură. Mai avem scăpări, dar există înţelegere atât din partea competitorilor, cât şi a juriului, astfel că lucrurile merg în direcţia pozitivă”, a adăugat Butucaru.