Lupte aprige pentru noile afișaje privind telefonul consumatorului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Asociația Consumatorilor se revoltă

Lupte aprige pentru noile afișaje privind telefonul consumatorului

Eveniment 03 Noiembrie 2014 / 00:00 1313 accesări

S-a născut un nou conflict între Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor - InfoCons și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Reprezentanții InfoCons acuză ANPC-ul că vrea să introducă mai multe măsuri, în opinia lor, abuzive. Ei sunt nemulțumiți de faptul că ANPC a publicat la 10 octombrie, pe site-ul instituției (www.anpc.ro), o propunere de modificare a Ordinului nr.72/2010, privind unele măsuri de informare a consumatorilor. Propunerea se referă la schimbarea designului plăcuței de informare a consumatorului (în loc de ”Infocons” să apară ”Telefonul Consumatorilor” - 021/9551, care este apelabil din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, telefon cu tarif normal în rețeaua Romtelecom - actual Telekom) care trebuie afișată de agenții economici la loc vizibil. Totodată, ANPC dorește ca pe plăcuță să apară inscripționat și faptul că “Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform art. 42 din OUG nr. 21/1992”. În documentul publicat la 10 octombrie de ANPC se precizează faptul că schimbarea designului plăcuțelor este necesară, tocmai pentru a elimina confuziile de nume dintre organizații. De aceea, reprezentanții ANPC consideră că trebuie eliminată sintagma “Infocons” și păstrată doar sintagma „Telefonul Consumatorilor”, pentru că aceasta din urmă are un impact vizual mai puternic asupra consumatorilor și totodată se identifică cu denumirea instituției. ”Pe noile plăcuțe nu va mai apărea „InfoCons“, care este și numele acestei asociații. Probabil că de aici vine și nemulțumirea”, a precizat președintele ANPC, Marius Dunca, pentru ”Telegraf”. Președintele ANPC a adăugat că măsura schimbării designului plăcuțelor este necesară, pentru că instituția pe care o reprezintă a primit solicitări din partea Poliției cu privire la unele persoane care au efectuat controale la societăți, pretinzând că sunt angajați ai ANPC. Cu toate acestea, reprezentanții InfoCons susțin că măsura îi induce în eroare pe consumatori, însă duce și la costuri suplimentare. Costurile unei astfel de plăcuțe, calculate de reprezentanții InfoCons, sunt de aproximativ 17 lei pentru o firmă. Reprezentanții aceleiași asociații spun că, având în vedere că în România sunt 653.418 de persoane juridice, acest lucru înseamnă o cheltuială de peste două milioane cinci sute de mii de euro, sau chiar zeci de milioane de euro, dacă luăm în calcul toate punctele de lucru existente pe teritoriul României. ”Este vorba de o coală A4, pe care este scris un număr de telefon. Nu sunt alte costuri suplimentare”, a precizat Dunca. Reprezentanții InfoCons mai spun că Ordinul de modificare a plăcuțelor este abuziv și nu respectă legislațiile naționale și europene cu privire la promovarea de acte normative și de reglementare a pieței. Precizăm că ANPC a pus la dispoziția agenților economici modelul noii informări în format pdf, pe propriul site - www.anpc.ro. Modelul, color, poate fi descărcat gratuit.

Taguri articol


12