VA FI NEBUNIE! Ediția din acest an a Black Friday, care va avea loc în weekend-ul 21 - 23 noiembrie, va fi, fără doar și poate, cea mai mare de până acum. Toți comercianții și-au mărit stocurile, și-au upgradat serverele/site-urile și și-au suplimentat numărul de angajați. În plus, micii retaileri vor menține promoțiile și în săptămâna 24 - 30 noiembrie, pentru că weekend-ul va fi dominat cu siguranță de numele grele ale comerțului românesc. eMag, spre exemplu, cel mai mare magazin online din România, estimează că va face vânzări de 150 milioane euro (34 milioane euro), în creștere cu 50% față de 2013. Retailerul scoate la ofertă circa 450.000 de produse, față de 250.000 în anul precedent. Potrivit directorului general al eMag, Iulian Stanciu, investițiile în upgrade-ul serverelor se ridică la 5 milioane lei, iar cele în site - la 2 milioane lei. Altex, retailerul specializat în produse electrocasnice și IT, a furat startul, începând campania de reduceri de joi, 13 noiembrie. În total, românii vor putea cumpăra la preț redus peste 1.000 de produse diferite. Și F64, cel mai mare magazin foto-video din țară, s-a pregătit pentru Black Friday - peste 350 de produse la discount, stoc de 25.000 de produse și program prelungit. Astfel, F64 va fi deschis și duminică, între 10.00 și 18.00, și estimează vânzări de circa 12 milioane lei, în creștere cu 30% față de anul trecut. Nici cel mai mare magazin online de modă din România, Fashion Days, nu ratează Black Friday 2014; retailerul a anunțat că își va mări de trei ori oferta de produse și că reducerile vor ajunge chiar și la 90%.
PREMIERĂ Pe lângă smartphone-uri și laptopuri, la ediția din acest an a Black Friday oamenii vor putea găsi și... mașini. Site-ul Autovit.ro organizează, în premieră, o campanie de reduceri. Vineri, 21 noiembrie, între 7.00 și 18.00, cei care intră pe pagina specială blackfriday.autovit.ro vor găsi mașini noi și second hand cu discounturi de până la 15.000 euro. Black Friday este o sărbătoare americană ce are loc, în mod tradițional, în prima zi de vineri după Ziua Recunoştinței și care dă startul sezonului de cumpărături pentru Crăciun. Data nu mai este însă fixă, nici măcar acolo. Wal-Mart, Sears și M-Mart, spre exemplu, cei mai mari retaileri din America, au început campaniile de reduceri la 22 noiembrie, cu o săptămână mai devreme.