MAE a organizat două puncte de informare/adunare pentru cetăţenii români din aeroportul Ataturk

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

MAE a organizat două puncte de informare/adunare pentru cetăţenii români din aeroportul Ataturk

16 Iulie 2016 / 11:18 444 accesări

Ministerul Afacerilor Externe informează că echipa Consulatului General al României la Istanbul, care s-a deplasat la Aeroportul Internațional Ataturk, oferă asistență cetățenilor români aflați în incinta acestuia, în funcție de necesități, fiind stabilite două puncte de adunare/informare.

Potrivit unui comunicat al MAE transmis sâmbătă, întreaga rețea consulară română din Turcia, inclusiv Consulatul onorific din Antalya, este activată pentru a oferi sprijin cetățenilor români.

"Echipa Consulatului General al României la Istanbul care s-a deplasat la Aeroportul Internațional Ataturk din Istanbul oferă asistență cetățenilor români aflați în incinta acestuia, în funcție de necesități. Nu s-au înregistrat cazuri speciale. MAE precizează că în cadrul aeroportului au fost stabilite două puncte de adunare/informare pentru cetățenii români — pentru zona de check-in la poarta G17, iar pentru zona de tranzit — în proximitatea ghișeului central de informații, lângă Cafe Nero și Magazinul Old Bazaar. Menționăm că la aceste puncte se află echipele mobile ale Consulatului General, cu semne distinctive (veste cu însemne tricolore)", precizează MAE.

Potrivit sursei citate, la nivelul Celulei de criză sunt menținute contactele cu companiile de zbor care operează pe relația cu Turcia. Unele dintre companiile aeriene au reluat zboruri spre rutele către Antalya și Bodrum. Pentru informații actualizate privind cursele Tarom, MAE recomandă cetățenilor români să acceseze și pagina de Facebook a companiei Tarom.

De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe recomandă turiștilor să mențină legătura cu operatorii de turism prin intermediul cărora au achiziționat biletele, în vederea stabilirii coordonatelor privind reîntoarcerea în țară.

"MAE face toate demersurile să fie în contact cu autoritățile turce și bulgare cu responsabilități în domeniul transportului aerian și terestru. Imediat ce vor exista clarificări privind situația transportului terestru, vom reveni cu detalii", se arată în comunicat.

Două echipe consulare mobile din cadrul Ambasadei României la Sofia se deplasează la două dintre cele mai uzitate puncte de frontieră terestră cu Turcia — Malko Târnovo/Derekoy și Kapitan Andreevo/Kapikule, fiind pregătite să ofere sprijin în funcție de evoluția situației din teren.

Având în vedere situația încă fluidă, MAE reiterează recomandarea adresată cetățenilor români care se află pe teritoriul Turciei să evite deplasările care nu sunt necesare și să rămână în casele sau locurile de cazare, iar cetățenilor care au intenția de a tranzita sau de a călători spre Turcia să evite aceste deplasări.

Ministerul de Externe reamintește că, pentru acordarea corespunzătoare a asistenței consulare și preluarea operativă a solicitărilor cetățenilor români, MAE pune la dispoziția cetățenilor interesați în mod suplimentar și linia telefonică TelVerde 0800 800 407 (accesibilă numai din România, în regim de gratuitate), precum și adresa de e-mail: callcenter@mae.ro. De asemenea, cetățenii români aflați în Turcia au în continuare la dispoziție numerele de telefon: +90.312.44.77.920; +90 212 3583541; +90 212 3580516; +90 212 3583537, +90 232 4650579.



12