Proiectul de lege privind statutului personalului de la instanţe şi Parchete ce a fost aprobat ieri de Guvern vizează o mai bună distribuţie a sarcinilor administrative în sistem, în principal prin degrevarea magistraţilor de sarcinile adminstrative care vor fi preluate de managerii de instanţă. Proiectul de lege iniţiat de către Ministerul de Justiţie va fi remis Parlamentului cu solicitarea ca dezbaterea şi votul asupra acestuia să se facă în procedură de urgenţă. Actualul personal auxiliar al instanţelor se transformă în personal de specialitate, împărţit în trei categorii: personal judiciar (grefierii judiciari, grefierii de şedinţă şi grefierii de anchetă), personal de asistenţă (grefieri, grefieri registrator şi agenţi procedurali) şi personal tehnico-administrativ (specialişti IT, criminalişti, şoferi). Ministrul de Justiţie, Cătălin Predoiu, a arătat că atribuţiile administrative ale judecătorilor vor trece la grefierii judiciari, în principal, iar managerul de instanţă, funcţie nou înfiinţată, va gestiona treburile legate de bugetul şi patrimoniul instanţelor. „Noi încercăm să dăm judecătorului un alt statut, lăsând funcţiile bugetare şi administrative pe seama unor specialişti”, a declarat Predoiu, arătând că legea va impune astfel în România nişte standarde europene.