Părintele Arsenie Boca a devenit nu numai un simbol creștin, ci și agent de marketing. Editurile și Biserica scot cei mai mulți bani de pe urma marelui duhovnic, din vânzarea cărților scrise de el. În fiecare an, mormântul părintelui adună anual sute de mii de credincioși, care merg în pelerinaje la Mănăstirea Prislop, locul unde acesta a fost înmormântat. Și aceste pelerinaje sunt o sursă importantă de profit pentru firmele de turism organizatoare, dar și pentru hotelurile din zona Hunedoara - Prislop. Chipul lui Arsenie Boca apare și pe brățări, iconițe sau magneți de frigider, iar recent, o fotografie cu chipul părintelui postată pe internet a uimit, dar a produs și amuzament în rândul internauților. Un cumpărător a postat o imagine cu un magnet de frigider oferit spre vânzare în hipermarketul Auchan. Pentru a-i atrage chiar și pe cei mai sceptici dintre cumpărători, pe ambalaj scrie „sfinţit” şi „produs atins de mormântul părintelui Arsenie Boca”. Magnetul, despre care producătorii spun că este destinat mântuirii sufletului, costă 12,5 lei.
A ÎNCEPUT PROCESUL DE CANONIZARE Părintele Arsenie Boca, ieromonah, teolog şi pictor ortodox român, născut la 29 septembrie 1910, la Viaţa de Sus, judeţul Hunedoara, a fost stareţ la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus şi, apoi, la Mănăstirea Prislop. Datorită personalităţii sale şi darului de văzător cu duhul, mii de credincioşi veneau să-l asculte. Tot din acest motiv, însă, a fost hărţuit de Securitate.Biserica Ortodoxă Română a început procesul de canonizare a lui Arsenie Boca, prin Episcopia Devei şi Hunedoarei, care strânge dovezi şi mărturii despre viaţa părintelui, proces ce poate dura ani de zile, potrivit purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române, părintele Constantin Stoica.