„Magneţii” cer repararea căilor ferate pentru a avea ce fura?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Culmea... României!

„Magneţii” cer repararea căilor ferate pentru a avea ce fura?!

Eveniment 19 Aprilie 2013 / 00:00 1914 accesări

Ce ar mai putea fi spus despre problemele căilor ferate din România şi nu se ştie deja? Adevărul este că nimic. Toată lumea cunoaşte faptul că situaţia financiară a companiei este dintre cele mai sumbre şi absolut toată lumea ştie că atacurilor hoţilor de componente de cale ferată pot face ca durata de călătorie să se tripleze. Există chiar voci care acuză conducerea CFR (ca urmare a lipsei măsurilor luate pentru reducerea furturilor) de faptul că ar fi „mână în mână” cu hoţii, plătiţi fiind de transportatorii rutieri, singurii care au de câştigat de pe urma prăbuşirii transportului feroviar. Principalii păgubiţi sunt călătorii, cărora a început să li se „acrească” de sutele de minute în plus petrecute în tren, şi angajaţii CFR, care sunt nevoiţi să verifice „la picior”, dacă linia este sigură şi trenul poate înainta. Cel mai grav afectat tronson de cale ferată, atunci când vine vorba de atacurile „magneţilor”, este Constanţa - Bucureşti, trenurile întârziind chiar şi peste două ore.

În aceste condiţii, nu este de mirare faptul că există salariaţi ai căilor ferate care acuză conducerea CFR Constanţa de faptul că nu repară instalaţiile afectate de furturi. „Aş vrea să trag un semnal de alarmă în legătură cu mersul trenurilor pe distanţa Mircea Vodă - Medgidia, unde circulaţia se face după un sistem special de „cale liberă” (angajaţii merg pe jos pentru a vedea dacă trenurile pot circula în siguranţă - n.r.), în urma furturilor făcute în urmă cu circa un an”, au spus, sub protecţia anonimatului, angajaţi ai CFR. Potrivit acestora, de fiecare dată când au întrebat când va fi remediată situaţia au primit răspunsuri „în batjocură”: „poate se va repara când începe sezonul estival, că e posibil să nu se repare anul ăsta, că e din cauza celor de la Bucureşti...”.

ACUZAŢII RESPINSE „Au fost şi situaţii când, în urma intervenţiilor liderului de sindicat de la Medgidia s-au mai făcut ceva reparaţii asupra instalaţiilor”, mai spun salariaţii. „Din discuţii neoficiale (pe cale oficială nu se răspunde în niciun mod - n.r.) întreaga conducere din regionala Constanţa nu doreşte reparaţia acestei distanţe din motive obscure”, completează ei. De cealaltă parte, conducerea Regionalei CFR Infrastructură Constanţa respinge acuzaţiile aduse şi declară că este puţin probabil ca acestea să fi fost făcute de angajaţii societăţii. „Salariaţii noştri ştiu că se circulă „la cale liberă” pe mai multe tronsoane de pe ruta Constanţa - Bucureşti, din cauza furturilor. În plus, salariaţii cunosc frecvenţa cu care se fură piesele, pentru că ei sunt primii care se confruntă cu aceste situaţii”, a declarat directorul Regionalei Infrastructură, Dorin Maer. El a mai spus că nu este exclus ca respectiva atenţionare să fi fost transmisă chiar de... hoţi?! „În urmă cu doar câteva zile, exact pe ruta asupra căreia se atrage atenţia, hoţii au spart un dulap de semnalizare pentru a fura releele. Ghinionul lor a fost că noi nu apucasem să le înlocuim pe cele furate data trecută, prin urmare nu au găsit nimic şi, pentru a se răzbuna, au distrus dulapul. Mi se pare o coincidenţă prea mare ca, acum, să apară salariaţi anonimi îngrijoraţi exclusiv de tronsonul respectiv”, a spus directorul Maer. Dacă aceste presupuneri sunt adevărate, atunci România ar deveni primul stat din istorie în care hoţii cer repararea unui obiectiv, pentru a avea ce să mai fure. Ar mai rămâne ca, din prada trecută, hoţii să dea bani reprezentanţilor CFR pentru a schimba piesele furate, doar pentru a nu „şoma”.

HOŢI GREU DE OPRIT Acuzaţiile respectivilor angajaţi nu sunt susţinute nici de liderul sindical din Medgidia. „Pe această zonă se fură în permanenţă, piesele fiind înlocuite la scurt timp, doar pentru a fi furate din nou. Am încercat să montăm sisteme anti-furt (dulapuri închise cu şuruburi speciale care să poată fi deschise cu chei speciale), să sudăm dulapurile, dar nu a mers nimic”, a declarat liderul sindical din cadrul societăţii Semnalizare, Centralizare, Bloc, care aparţine de CFR Infrastructură, Dan Crânguşi. În aceste condiţii, poate singura soluţie rămasă (până la introducerea jandarmilor pe ruta Constanţa - Bucureşti) ar fi conectarea dulapurilor care adăpostesc releele (principala ţintă a hoţilor) la o sursă de energie electrică, care să-i „scuture” puţin pe cei care vor să atenteze la siguranţa călătorilor.



12