Mai întâi parapeţi de zăpadă şi apoi cauciucuri de iarnă!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Dispută între transportatori şi MTI

Mai întâi parapeţi de zăpadă şi apoi cauciucuri de iarnă!

Eveniment 03 Noiembrie 2010 / 00:00 742 accesări

După ce alte federaţii ale transportatorilor au tras un semnal de alarmă în privinţa modificărilor din Noul Cod Rutier, şi Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Ministerului Transporturilor aplicarea progresivă, în timp, a normelor prin care toţi conducătorii auto sunt obligaţi să-şi pregătească maşinile pentru iarnă cu cauciucuri, lanţuri sau materiale antiderapante. \"Întrucât la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) se lucrează la normele care îi vor obliga pe şoferii maşinilor de mare tonaj să circule pe timpul iernii doar dacă au cauciucuri de iarnă, iar proiectul noului Cod Rutier a fost completat de parlamentari cu obligarea tuturor conducătorilor auto de a-şi pregăti maşinile de iarnă cu cauciucuri, dar şi lanţuri sau materiale antiderapante, stabilindu-se taxe usturătoare pentru tractarea de urgenţă şi penalităţi pentru timpul în care i-au blocat pe alţii, ne exprimăm nemulţumirea faţă de această măsură şi refuzăm să credem faptul că există şi alte interese sau că se încearcă oprirea circulaţiei autoturismelor cum se proceda înainte de 1989 la apariţia primei zăpezi\", spun reprezentanţii COTAR. Aceştia precizează că, înainte de a se aplica această măsură, este necesar ca MTI să-şi îndeplinească atribuţiile prevăzute de lege, \"întrucât, în conformitate cu prevederile art.3 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, administratorul drumului public este obligat să asigure viabilitatea acestuia”. În acest sens, consideră reprezentanţii COTAR, pe timpul sezonului rece, administratorul drumului trebuie, înainte de sosirea primei zăpezi, să instaleze parapeţi în apropierea părţii carosabile, \"ceea ce nu a mai făcut în ultimii ani\", pentru a preveni blocarea traficului rutier cu zăpadă şi să încheie, din timp, contracte de deszăpezire cu societăţi care au în dotare utilajele necesare acestei activităţi, în stare de funcţionare şi pregătite să intervină la nevoie. \"Având în vedere situaţia economico-financiară actuală a tuturor transportatorilor, taximetriştilor, şcolilor de şoferi, dar şi a populaţiei în general, ne exprimăm convingerea că această măsură va fi aplicată în mod progresiv, eşalonat în timp\", mai spun reprezentanţii COTAR.



12