Mai mult de jumătate din apelurile la 112 sunt false

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mai mult de jumătate din apelurile la 112 sunt false

Mesajul lui Raed Arafat: Un telefon abuziv poate ucide
Sănătate 07 Aprilie 2019 / 16:40 606 accesări
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat: “Un telefon abuziv poate ucide”

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat: “Un telefon abuziv poate ucide”

Compania "Urgenţa este pentru Urgenţe", care îşi propune să contribuie la educarea populaţiei din România cu privire la utilizarea raţională şi responsabilă a serviciilor medicale de urgenţă, a fost lansată duminică, la Spitalul de Urgenţă Floreasca.

Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, conform datelor STS, însă mai mult de jumătate din acestea nu reprezintă urgenţe de competenţa serviciului, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a precizat că aproximativ 5 milioane de cazuri medicale ajung pe an la Unităţile de Primiri Urgenţe.

"Apelurile nu sunt numai pe medical, sunt şi apelurile care vin pe Pompieri SAU Poliţie. 112 preia toate apelurile, însă pe partea medical, din aprox. 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă Ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. La SMURD cifra e mai mare care ajunge la UPU, pentru că acolo avem echipajele paramedicale care nu pot lua decizia de a lăsa un bolnav acasă. (...) Ambulanţele pe an ajung în jur la două milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu maşini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnă că nu sunt urgenţe", a declarat DSU, Raed Arafat.

Potrivi lui Arafat, campania "Urgenţa este pentru Urgenţe" este una de informare a populaţiei şi cuprinde două spoturi Tv şi două sporturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, ce vor fi difuzate timp de un an."Campania este de educare a populaţiei. (...) Campania noastră pe partea Unităţilor de Primiri Urgenţe este menită să conştientizeze populaţia care este rolul principal al Unităţii de Primiri Urgenţe şi anume salvarea de vieţi şi celelalte urgenţe. (...) Această campanie (...) vrea să arate ce se întâmplă în spatele uşilor camerei de resuscitare şi să înţeleagă că dacă ei aşteaptă pentru o febră de 38 sau pentru că tuşesc sau pentru că au o problemă acută, dar care nu le pune viaţa în pericol, motivul aşteptării este faptul că medicii sunt ocupaţi", a spus Arafat, care a precizat că în fiecare an numărul de medici în unităţile medicale de urgenţă creşte.

Oficialul DSU a arătat că o problemă este legată de exagerarea simptomelor de către pacienţi, atenţionând că un telefon dat abuziv "poate ucide".

"Avem oameni care se aşteaptă dacă au sunat şi au zis că au febră de 38, maşina să fie cu girofar şi sirenă în 5 minute în faţa casei. Acest lucru este imposibil. Nicio ţară nu asigură acest lucru. (...) O parte din concetăţenii noştri s-au învăţat să exagereze din două motive: să vină ambulanţa mai repede şi ca să ajungă în UPU şi să treacă cu targa de la punctul de triaj direct în interior, pe lângă cei care aşteaptă. (...) Vrem să conştientizăm populaţia că un telefon abuziv poate ucide. (...) Urgenţa diferă din punctul de vedere al pacientului şi din punctul de vedere al medicului!

El a amintit că, potrivit unui ordin publicat săptămâna trecută, timpul de aşteptare pentru cazurile de cod verde, albastru şi alb a fost prelungit. Pentru pacienţii de cod verde timpul de aşteptare a fost prelungit la 60 de minute, iar pentru cei de cod alb la 240 de minute.



Ştiri recomandate

12