Bugetul alocat Ministerului Transporturilor (MT) a crescut de 1,6 ori, de la 8,58 miliarde lei în 2016 la 13,76 miliarde lei în acest an. Cheltuielile salariale se estimează că vor crește de aproape 1,5 ori, de la 18,5 la 27,7 milioane lei. Un avans important este prevăzută la capitolul „Consultanţă şi expertiză“, unde anul trecut s-au dat 14.000 lei; anul acesta sunt alocate 2,82 milioane lei. Practic, nu se vor construi autostrăzi, ci poate se vor contracta firme ale unor rude, care să facă un studiu de oportunitate, prin care să răspundem la eterna întrebare - „Noi scăpăm vreodată?“. Puteau să mă sune pe mine. Pentru o sumă mult mai mică, le ofeream consultanță - „Da, e nevoie de mai multe autostrăzi!“. În ceea ce privește subvențiile, ele au crescut pentru transportul feroviar de călători, de la 1,31 la 1,49 miliarde lei, și pentru metrou, de la 315 la 414 milioane lei. Bugetul pentru întreținerea infrastructurii rutiere a scăzut de la 584 la 289 milioane lei, pentru că d-aia! În schimb, sunt mai mulți bani pentru mentenanța infrastructurii feroviare, trenurile urmând să întârziere doar 50 minute, în loc de o oră. Pentru dezvoltarea drumurilor noastre toate, bugetul a fost majorat cu... 77.000 lei, la 15 milioane lei. Ăsta ar fi un tronson extra de 10 metri de drum național? E de bine, nu?