Specialiştii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Constanţa atrag atenţia tuturor administratorilor de societăţi comericale să aibă mare grijă atunci cînd sînt verificaţi de către echipele de control ale numeroaselor instituţii. De exemplu, în staţiunile Neptun şi Saturn, un individ care se recomandă inspectorul Istrate de la OPC a apelat telefonic mai mulţi administratori, directori de hoteluri sau de unităţi de alimentaţie publică, reuşind să-i impresioneze pe aceştia, planul putînd fi dus la bun sfîrşit. Modul în care acţionează este caracteristic înşelătoriilor prin telefon, cărora le-au căzut victime mai mulţi cetăţeni de-a lungul ultimilor ani. În cazul de faţă, „inspectorul” Istrate, printr-un apel telefonic, solicită hotelierilor sau şefilor de restaurante în baza unor presupuse reclamaţii pe care le-a rezolvat în favoarea acestora să i se încarce cartela telefonică cu patru cartele valorice. „După încărcarea cu aceste cartele nu mai poate fi contactat. Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa are convingerea că aceste apeluri se vor repeta, chiar sub o altă identitate a inspectorilor falşi, cazurile nefiind izolate. Atragem atenţia operatorilor economici care primesc astfel de telefoane să anunţe poliţia şi îi sfătuim să nu dea curs solicitărilor”, a declarat comisarul şef al CRPC, Bogdan Dima. De asemenea, în cazul în care primesc vizita unor persoane care pretind că sînt angajaţi ANPC, să ştie că există o procedură de control, că inspectorii au datoria de a se legitima şi de a acţiona în baza unui ordin de deplasare.