Pentru sectorul turistic de pe litoralul românesc, anul 2011 a fost unul neobişnuit, fiind dominat de paradoxul din sezonul estival, când, deşi s-a înregistrat un număr mai mare de turişti faţă de anul trecut, încasările au fost mai mici. „În 2011, litoralul românesc a găzduit cu 5% mai mulţi turişti faţă de anul precedent, însă, din păcate, aceştia au preferat să-şi scurteze sejururile, încasările fiind cu 10-15% mai mici faţă de 2010”, a declarat preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, Corina Martin. În ceea ce priveşte Delta Dunării, dacă ar fi să ne luăm după datele Institutului Naţional de Statistică (INS), s-a înregistrat o creştere de 45,2% a numărului de turişti străini. Din păcate, în condiţiile în care reprezentanţii UE au atras atenţia autorităţilor centrale că au umflat cifrele oficiale transmise UE, procentul prezentat de INS (instituţie aflată în subordinea Guvernului) este îndoielnic. Ceea ce este cert este că, într-adevăr, în urma campaniilor de promovare derulate de Asociaţia Litoral – Delta Dunării, numărul turiştilor care au ales în acest an Delta Dunării ca destinaţie pentru concedii a crescut. „Ne dorim ca în 2012 să consolidăm trendul pozitiv de imagine pe care am reuşit să-l construim ca urmare a campaniilor derulate de Asociaţie. Acest lucru ne-a adus o mai bună corelare a eforturilor operatorilor privaţi de pe litoral şi din Deltă cu cele ale autorităţilor locale şi centrale, în vederea atragerii turiştilor către aceste destinaţii”, a spus Corina Martin. Ea a adăugat că Asociaţia Litoral – Delta Dunării va susţine, în continuare, eforturile investiţionale în serviciile turistice, precum şi în lansarea de noi obiective turistice şi de agrement şi în proiecte de infrastructură specifice.