Majorarea accizelor la carburanţi, împotriva Constituţiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Majorarea accizelor la carburanţi, împotriva Constituţiei

Eveniment 05 Martie 2011 / 00:00 653 accesări

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) acuză Guvernul de lipsă de transparenţă cu privire la modificarea dispoziţiilor Codului Fiscal, prin care acciza pentru biocombustibili a fost majorată la nivelul carburanţilor de bază. „După creşterile succesive ale preţurilor carburanţilor, creşteri care nu şi-au aflat nici până în prezent explicaţii coerente de la producători şi distribuitori, iar de la reprezentanţii statului s-au obţinut nu răspunsuri, ci „supărări” ale primului ministru prin presă şi pe la televiziuni, Guvernul modifică, din nou, legislaţia fiscală”, spun transportatorii. În acest context, UNTRR acuză Guvernul de lipsă de transparenţă şi nerespectarea Constituţiei României cu privire la procedurile legislative. Reprezentanţii transportatorilor susţin că, prin modul în care a fost redactată şi din cauza „lipsei de transparenţă şi profesionalitate”, Hotărârea Guvernului care modifică normele de aplicare ale Codului Fiscal aplică „o nouă lovitură sub centură transportatorilor rutieri”. Până la 1 martie 2011, produsele cu conţinut de biomasă beneficiau de o acciză redusă. Prevederile legale privind aplicarea accizei reduse pentru produse energetice care conţin în volum produse obţinute din biomasă au fost abrogate începând de marţi, 1 martie, lucru care ulterior a determinat marile companii petroliere din ţară să majoreze preţul carburanţilor.

TRANSPORTATORI ILEGALI. Reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) susţin că din cele 115.000 de firme de transport de persoane şi marfă înregistrate în România, doar 31.481 îşi desfăşoară activitatea legal. Din datele statistice prezentate, pe de o parte, de Institutul Naţional de Statistică şi, pe de altă parte, de Autoritatea Rutieră Română, „în România sunt înregistrate peste 115.000 de firme cu obiect de activitate principal transportul rutier public de marfă şi de călători. Totodată, cele două tipuri de activităţi însumează un număr de 102.235 de angajaţi, rezultând astfel că numărul total de angajaţi din domeniu este mai mic cu 12% decât numărul firmelor”. Rezultatele ARR arată că în România numai 31.481 de societăţi comerciale deţin, la data de 3 martie, licenţe valabile pentru efectuarea în condiţii de legalitate a operaţiunilor de transport şi că se efectuează operaţiuni de transport legale cu un număr de 128.714 autovehicule comerciale licenţiate.

Taguri articol


12