Marele Premiu de Formula 1 al Malaeziei nu va mai avea loc începând cu anul 2018, a anunţat ministrul Turismului şi Culturii din ţara asiatică. Organizatorii au decis să nu prelungească înțelegerea din cauza lipsei de interes a spectatorilor. „Pe termen lung, este probabil decizia corectă, pentru că devenise prea costisitor şi nu mai atrăgea”, a afirmat Nazri Abdul Aziz.
Marele Premiu al Malaeziei a apărut în Formula 1 în 1999 și s-a desfășurat fără întrerupere pe circuitul de la Sepang, din apropierea Aeroportului Internațional de la Kuala Lumpur. Organizatorii au decis să nu înnoiască înțelegerea din cauza scăderii încasărilor obținute din vânzarea biletelor, dar și din cauza scăderii audienței TV. Cursa a fost sponzorizată mereu de către Petronas, o mare companie autohtonă (sponsor principal și al echipei Mercedes), care a fost afectată recent de fluctuațiile prețului petrolului.
De cele mai multe ori, cursa de la Sepang s-a desfășurat la începutul sezonului, fiind de regulă a doua etapă, după Marele Premiu al Australiei. În 2016, aceasta a fost mutată în a doua parte a calendarului, fiind programată din nou toamna, așa cum s-a întâmplat și la precedentele două ediții. În 2000 a fost chiar ultima etapă, iar victoria i-a revenit campionului mondial Michael Schumacher. Anul viitor, ultima cursă de la Sepang va avea loc pe 17 septembrie, în a 15-a etapă.
Cele mai multe victorii pe circuitul de la Sepang au fost obținute de către Sebastian Vettel (2010, 2011, 2013 și 2015), iar cel mai de succes constructor a fost Ferrari, care a câștigat în 1999 (Eddie Irvine), 2000, 2001, 2004 (Michael Schumacher), 2008 (Kimi Raikkonen), 2012 (Fernando Alonso) și 2015 (Sebastian Vettel).
În 2016, cursa a fost câștigată de către australianul Daniel Ricciardo, de la Red Bull, sub privirile a doar 45.000 de fani, deşi circuitul are o capacitate de 120.000 de locuri.
Cursa din Malaezia ar putea să nu fie singura care iese din calendar. Șeful Formulei 1, Bernie Ecclestone, nu vede cu ochi buni viitorul sportului din sud-estul Asiei și a anunțat că nici Singapore nu mai vrea să organizeze un Mare Premiu. „Dintr-o dată, Singapore nu mai e doar un aeroport de unde să zbori de undeva sau spre un alt loc. Acum, ei cred că și-au atins obiectivele și nu mai vor un Mare Premiu de Formula 1”, a spus Ecclestone. Și cazul cursei din Singapore contractul cu F1 expiră în 2017. Micuța țară asiatică a pătruns în Formula 1 în 2008.
ZAK BROWN, NOUL DIRECTOR GENERAL AL ECHIPEI MCLAREN
Americanul Zak Brown a fost numit în funcția de director general al McLaren Techology Group, care gestionează echipa de Formula 1 McLaren, după ce britanicul Ron Dennis a fost forțat să plece de la președinția grupului, pe 15 noiembrie, la cererea acționarilor. Brown (45 de ani), fost pilot de Formula 3 și om de afaceri, este un specialist în marketing sportiv care a adus numeroși sponsori de top în Formula 1.
Ron Dennis, în vârstă de 69 ani, a fost obligat să renunțe la funcțiile de președinte și director executiv al McLaren, punând capăt astfel unei perioade de 35 de ani în care a lucrat pentru această echipă de Formula 1. Britanicul este acționar al McLaren Technology Group, cu 25% din acțiuni, alături de fondul Mumtalakat din Bahrain, care deține 50%, și de omul de afaceri franco-saudit Mansour Ojjeh, care posedă la rândul său 25% din acțiuni. La finalul unei reuniuni a acționarilor care a avut loc marțea trecută, Ron Dennis și-a anunțat plecarea de la McLaren, după ce a pierdut susținerea lui Mansour Ojjeh, care s-a aliat cu fondul Mumtalakat.
Ron Dennis a lucrat pentru McLaren începând din anul 1980, iar în îndelungata sa carieră a colaborat cu piloți precum brazilianul Ayrton Senna și britanicul Lewis Hamilton, pe care i-a ajutat să devină campioni mondiali. Presa din Marea Britanie a dezvăluit că tensiunile dintre acționari și fostul președinte al McLaren au atins punctul culminant la începutul acestei luni, când Ron Dennis a încercat să preia controlul grupului, prezentând o ofertă de cumpărare a acțiunilor, cu ajutorul unui consorțiu chinez.
Dennis a depus un recurs în fața Înaltei Curți din Londra, pentru a împiedica o remaniere a Consiliului de Administrație, o acțiune în justiție soldată cu un eșec. El rămâne însă membru în consiliul de administrație al grupului McLaren.
Citește și:
Cerul Braziliei a plâns la retragerea lui Massa din Formula 1
Pole position pentru Lewis Hamilton în Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei
Kevin Magnussen va concura pentru echipa Haas din sezonul viitor
Vettel l-a înjurat şi l-a ameninţat cu bătaia pe Verstappen!
Învingător în Marele Premiu al Mexicului, Lewis Hamilton încă mai speră la titlul mondial
Lewis Hamilton va pleca din pole-position în Marele Premiu al Mexicului