Cea de-a şaptea ediţie a Târgului de turism „Bursa Litoral - Delta Dunării 2014“ şi-a deschis ieri porţile la Pavilionul Expoziţional Constanţa. Acesta este cel mai important eveniment de contractare a bazei hoteliere pentru sezonul 2014 şi a reunit zeci de reprezentanţi ai agenţiilor de turism şi ai unităţilor de cazare de pe litoralul românesc şi nu numai.
PRIMELE CONCLUZII Aflaţi la începutul toamnei, când sezonul estival este pe sfârşite, reprezentanţii din domeniul turismului au putut trage primele concluzii cu privire la vara acestui an şi au făcut unele previziuni pentru sezonul din 2014. „A fost un sezon care a avut şi minusuri, şi plusuri. Am avut o creştere a numărului de turişti în Mamaia, nordul staţiunii dezvoltându-se foarte mult, iar prezenţa cluburilor aduce un segment important de turişti. Dar s-a înregistrat o scădere accentuată în partea de sud. Ce ne deranjează însă mai mult este că a scăzut puterea de cumpărare a turiştilor. Ei au plătit serviciul de cazare şi, eventual, micul dejun, dar au consumat mai puţin în restaurante şi cluburi, iar acest lucru l-au simţit agenţii economici”, a declarat preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (ALDD), Corina Martin.
TURIŞTI MAI MULŢI ÎN MAMAIA Creşterea numărului de turişti în staţiunea Mamaia a fost sesizată şi de agenţii de turism şi resimţită de hotelieri. „Faţă de anul trecut, avem o creştere de turişti de cinci-şase la sută. Românii cred că se gândesc din ce în ce mai mult să-şi petreacă vacanţele în România, care sunt mai ieftine decât în alte locaţii, iar din punct de vedere al vacanţei, în Mamaia este evidentă îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite”, a precizat un hotelier din Mamaia, George Guci. La rândul lor, şi operatorii de turism sunt de aceeaşi părere. „În mod oficial, noi am avut un an mai bun. Din totalul vânzărilor pe litoral, cele pentru Mamaia au fost de 56%, urmate de Eforie Nord şi Jupiter. S-au vândut foarte bine pachetele all-inclusive şi hotelurile cu piscină şi aer condiţionat”, a declarat directorul Bibi Touring Touroperator, Adrian Voican.
CREŞTERI NESEMNIFICATIVE În ceea ce priveşte preţurile pentru anul 2014, hotelierii estimează că vor avea loc creşteri cuprinse între cinci şi şapte la sută, dar vor fi şi reduceri foarte mari pentru cei care achiziţionează pachetele turistice prin agenţiile de turism. „Ne pregătim să lansăm oferte ultratimpurii, care înseamnă reduceri de 40 - 50% pentru cei care achiziţionează încă de anul acesta vacanţe pentru sezonul viitor. Piaţa este foarte receptivă la oferte şi atunci, dacă construieşti aceste oferte foarte bine, oamenii ştiu să-şi canalizeze atenţia pentru vacanţele de anul viitor”, a adăugat Voican. Totodată, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România şi ai ALDD susţin că preţurile pachetelor turistice de anul viitor nu vor înregistra creşteri. „Tarifele se vor menţine. Important este să ne organizăm mai bine, preţurile să le avem negociate şi cataloagele să fie pe piaţă mai devreme decât anul trecut. Cred că vom reuşi să avem creşteri printr-o organizare mai bună, înainte de toate. Dacă reuşim să păstrăm aceleaşi preţuri şi, într-o lună, să avem cataloagele, cred că va fi o creştere de cinci la sută anul viitor, iar dacă va fi o vreme frumoasă, numărul turiştilor ar putea creşte cu zece la sută”, a declarat preşedintele ANAT, Lucia Morariu.
„Bursa de Turism Litoral - Delta Dunării 2014“ se desfăşoară pe parcursul a două zile. Dacă, ieri, manifestarea a avut loc la Constanţa, astăzi Mangalia este gazda reprezentanţilor din domeniul turismului.