Mamaia, supraaglomerată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cerere mai mare decât oferta

Mamaia, supraaglomerată

Justiție 06 August 2011 / 00:00 732 accesări

Litoralul românesc continuă să fie principala atracţie pentru turiştii români care doresc să se bucure de câteva momente de relaxare. Şi în acest sfârşit de săptămână staţiunile turistice se dovedesc a fi neîncăpătoare pentru miile de români şi nu numai care vin la mare. Ca de obicei, prima în top este staţiunea Mamaia. „Ne confruntăm cu un fenomen de overbooking. Mai exact, deşi staţiunea Mamaia este ocupată în proporţie de 100%, încă mai primim cereri atât din partea tour-operatorilor cât şi din partea turiştilor veniţi direct la recepţiile hotelurilor, a declarat preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală. Singura soluţie pentru turiştii care doresc să-şi petreacă weekend-ul pe litoral dar nu au o rezervare este să se îndrepte spre staţiunile din sudul litoralului, unde gradul de ocupare este oricum foarte mare (90-95%) sau să încerce să închirieze o cameră la un localnic. „Pentru a putea onora toate cererile, ar trebui să extindem staţiunea Mamaia înspre Năvodari”, a declarat, mai în glumă mai în serios, Nicolae Bucovală.

SERVICII DE CALITATE ŞI INFRASTRUCTURĂ PUSĂ LA PUNCT. El a ţinut să precizeze că modul în care turiştii îşi aleg destinaţiile de vacanţă a început să se schimbe. „Acum este aleasă destinaţia şi nu hotelul în care se cazează. Dacă destinaţia corespunde cu ceea ce caută turistul, acesta caută şi un hotel în care să se cazeze”, a explicat preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. Pentru ca litoralul românesc să atragă un număr mare de turişti pe durata întregului sezon estival, potrivit lui Nicolae Bucovală, atât agenţii economici cât şi primarii ar trebui să ia măsuri. „Autorităţile locale în subordinea cărora se află staţiunile turistice ar trebui să urmeze exemplul Primăriei Constanţa în ceea ce priveşte staţiunea Mamaia şi să investească în infrastructură. De asemenea, nu trebuie ignorate activităţile de agrement oferite turiştilor”, a spus Bucovală. În ceea ce-i priveşte pe hotelieri, precum şi pe ceilalţi agenţi economici, aceştia ar trebui să „înţeleagă că trebuie să ofere servicii de calitate” dacă doresc să atragă clienţi.



12