Dacă în majoritatea companiilor de stat care înregistrează pierderi Guvernul a decis introducerea managementului privat, în cazul CFR Marfă, în acord cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), Executivul a convenit ca societatea să fie scoasă de pe lista companiilor cu management privat şi vândută unui investitor strategic, într-un proces care să fie încheiat până la sfârşitul lunii octombrie 2012. Guvernanţii iau în calcul şi atragerea în procesul de privatizare a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi a diviziei de investiţii a Băncii Mondiale. În ultimii ani, CFR Călători a înregistrat pierderi uriaşe, unul din principalele motive fiind lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, care a dus la degradarea căilor ferate şi la creşterea timpului de deplasare al trenurilor. Inevitabil, agenţii economici au renunţat la serviciile CFR Marfă, căutând alternative mai rapide şi mai sigure pentru a-şi duce marfa la destinaţie. În cadrul aceleiaşi convenţii încheiate cu FMI, Guvernul a decis introducerea managementului privat la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC). Chiar dacă în alte state managementul privat s-a dovedit a fi benefic pentru companiile de stat, în România este puţin probabil ca măsura să aibă efectele scontate, este de părere directorul Transparency International (organizaţie înfiinţată la nivel mondial care luptă împotriva corupţiei) România, Victor Alistar. „Dacă nu rezolvi problema corupţiei, situaţia va fi la fel, indiferent de forma de management existentă. Modul în care a fost luată această decizie (introducerea managementului privat la APMC – n.r.) mi se pare total netransparent”, a spus Victor Alistar. Pe lista companiilor unde va fi folosit managementul privat se mai află şi CFR Călători şi Nuclear Electrica.