Managerii publici ar putea fi evaluaţi de Agenţia Funcţionarilor Publici

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Managerii publici ar putea fi evaluaţi de Agenţia Funcţionarilor Publici

Administrație 14 Mai 2009 / 00:00 595 accesări

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), Andras Szakal, susţine că evaluarea externă a managerilor publici ar putea intra în atribuţia ANFP, propunere cu care sindicaliştii din domeniu sînt de acord, considerînd că astfel ar putea fi evitat subiectivismul. Andras Szakal s-a întîlnit, ieri, cu reprezentanţii Sindicatului Managerilor Publici, discuţiile vizînd modificarea legislaţiei cu privire la statutul managerilor publici, în principal, referitor la evaluarea externă stipulată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 92//2008, privind statutul funcţionarului public devenit manager public. Potrivit unui comunicat de presă al ANFP, legislaţia actuală prevede ca această evaluare externă să fie realizată de oameni din afara sistemului, care nu cunosc activitatea managerilor publici şi care ar putea fi subiectivi în evaluare, informează sursa citată. “Ştim cu toţii că cineva din afara instituţiei nu cunoaşte activitatea managerului public atît de bine ca superiorul său. Ar fi mult mai economic şi eficient dacă evaluarea s-ar face de către şeful ierarhic al managerului public sau chiar de către ANFP. Subliniez însă că este necesar ca această evaluare să se facă obiectiv”, a precizat Andras Szakal. De asemenea, preşedintele ANFP a solicitat din partea managerilor publici propuneri concrete privind posibilitatea ca această evaluare externă să se poată realiza. Propunerea Sindicatului Managerilor Publici a fost ca această evaluare externă să se poată face de către ANFP, astfel putîndu-se evita subiectivismul în evaluare. Preşedintele ANFP a fost de acord cu această propunere, subliniind că este extrem de importantă şi existenţa unei comisii de contestaţie, în cazul în care vor exista astfel de cazuri. Proiectul de ordonanţă pentru modificarea OUG nr. 92/2008, privind statutul funcţionarului public, denumit manager public, are în vedere evaluarea activităţii profesionale, asigurarea drepturilor “la carieră” şi al celui de promovare în funcţie a managerului public. Astfel, evaluarea profesională a managerilor publici se va face anual, angajaţii urmînd să primească reconfirmarea statutului şi a gradului profesional sau reconfirmarea statutului şi promovarea sau retrogradarea în grad profesional, dar şi pierderea statutului de manager public. Proiectul de act normativ - iniţiat de ANFP şi publicat din 6 mai pe site-ul instituţiei - stabileşte că managerii publici pot promova anual, succesiv, în gradele profesionale, responsabilităţile şi atribuţiile urmînd să crească şi să fie incluse în fişa postului.

Taguri articol


12