Managerii români joacă doar „single player“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Managerii români joacă doar „single player“

Economie 15 Mai 2016 / 15:46 490 accesări
Managerii autohtoni nu au cultura asocierii și nici nu vor să înțeleagă o piață externă înainte de a face business acolo

Managerii autohtoni nu au cultura asocierii și nici nu vor să înțeleagă o piață externă înainte de a face business acolo

Marea problemă a producătorilor români este că nu au cultura asocierii, care să îi aducă laolaltă pe toţi cei care contribuie la economia ţării dintr-un anumit sector, este de părere expertul în comerţ exterior Costin Lianu - „Este nevoie de o reţea densă de persoane, instituţii, entităţi şi competenţe manageriale pentru a creşte exportul produselor româneşti. Economia noastră nu este condusă de inovare, ci de forţa de muncă ieftină şi de un anumit nivel de pregătire al acesteia“. Consultantul spune că România nu are un motor real de inovare şi competitivitate care să crească nivelul exporturilor, în ciuda faptului că unele politici publice active pentru dezvoltarea exporturilor au iniţiative sustenabile: „Nu suntem în stare să facem un salt calitativ spre inovare“. În opinia lui, de multe ori, antreprenorii nu sesizează problemele legate de comerțul exterior, precum importanța înțelegerii piețelor internaționale înainte de te arunca în apă - „După privatizarea fabricilor, directorii au încercat să facă comerţ exterior singuri. Unii au reuşit, cei mai mulți nu“.

Taguri articol


12