Schimbarea conducerii administraţiei locale de la Mangalia a adus şi demararea unor noi proiecte cu impact social şi economic. Unul dintre obiectivele vizate anul acesta de Primăria Mangalia este reabilitarea şi extinderea clădirii Căminului pentru persoane vîrstnice din Mangalia, în vederea oferirii de servicii sociale destinate persoanelor vîrsta a treia la parametri recomandaţi de legislaţia în vigoare. Modernizarea Căminului pentru pensionari a fost estimată la 750.000 euro şi cuprinde recompartimentarea unui spaţiu de la parterul clădirii, înlocuirea instalaţiei termice, sanitare şi electrice, precum şi a tîmplăriei; realizarea unui sistem termoizolant corespunzător pentru întreaga clădire, dotarea cu mobilier şi echipamente necesare pentru prelucrarea produselor alimentare, prepararea hranei şi pentru sala destinată spălătoriei, reabilitarea liftului pentru marfă şi instalarea unui lift pentru transportul de persoane. Un alt proiect care va fi derulat de Primăria Mangalia în 2009 este reabilitare şi ecologizare lacurilor din zona staţiunii Neptun. Proiectul se află în faza de evaluare, iar valoarea acestuia se ridică la peste patru milioane de euro, fonduri care vor atrase de la Uniunea Europeană. Proiectul vizează amenajarea lacurilor Neptun 1 şi 2 din staţiunea Neptun, acestea constituind obiective cu potenţial turistic deosebit şi, în acelaşi timp, fiind amplasate în zone de mare atracţie turistică de pe litoralul românesc. „Decizia de amenajare a celor două lacuri şi a zonelor aferente urmăreşte mărirea potenţialul de dezvoltare al zonei sub aspect turistic dar şi ameliorarea stării actuale de degradare avansată a celor două lacuri”, se arată în raportul prezentat de primarul Claudiu Tusac la finele anului trecut. Informatizarea Primăriei este un alt proiect care se află pe masa primarului Claudiu Tusac şi care va fi realizat în 2009. Valoarea proiectului este de 530.000 euro şi cuprinde implementarea unui sistem informatic integrat în cadrul aparatului de lucru al Consiliului Local Mangalia, care să funcţioneze ca şi mijloc pentru oferirea de servicii administrative în format electronic şi pentru implementarea unor noi fluxuri de lucru care să conducă la eficientizarea activităţii instituţiei; implementarea unei infrastructuri suport pentru sistemul informatic integrat.