Primarul Mangaliei, Claudiu Tusac, a declarat că ceea ce au dorit consilierii PD-L, PNL, PC şi PRM s-a îndeplinit. Primarul spune că, ieri, bugetul municipiului Mangalia, amendat şi votat de consilierii PD-L, PNL, PC şi PRM a fost respins de Trezoreria Constanţa. Rezoluţia dată de această instituţie precizează: „...vă comunicăm că nu-l putem primi (bugetul) în varianta prezentată, datorită dezechilibrului bugetar, în sumă absolută de 805.000 lei, dintre cheltuieli şi venituri.” Tusac precizează că aceasta este consecinţa reacţiilor haotice ale consilierilor PD-L, PNL, PC şi PRM, care au acţionat numai la comanda politică a deputatului Zanfir Iorguş. „De doi ani, aceştia nu au făcut altceva decât să mă învinuiască de faptul că nu doresc colaborarea cu cei din Consiliul Local, iar acum se demonstrează că, de fapt, ei sunt cei care s-au încăpăţânat să refuze orice formă de dialog constructiv cu executivul local. Consilierii PD-L, PNL, PC şi PRM, mânaţi de la spate de Iorguş, au tratat cu indiferenţă problemele cetăţenilor municipiului Mangalia, iar urmările sunt dintre cele mai grave şi afectează largi categorii sociale. Blocajul financiar în care au adus municipiul Mangalia este dovada că, de doi ani, Consiliul Local Mangalia nu a fost funcţional din cauza aceloraşi personaje, care au pus interesele proprii mai presus de cele ale cetăţenilor care i-au votat. Acum se vede cine munceşte pentru oraş şi cine stă pe la colţuri şi pune numai piedici unor proiecte care ar fi adus îmbunătăţirea nivelului de trai al cetăţenilor şi ar fi permis dezvoltarea economică a oraşului pe termen lung”, a declarat primarul Mangaliei. Edilul adaugă că aceşti consilieri ai opoziţiei, care doresc „binele” oraşului, au băgat sudul litoralului în faliment. „Comportamentul iresponsabil al consilierilor PD-L, PNL, PC şi PRM, care au refuzat să discute bugetul realist propus de mine, are urmări grave pentru cetăţenii oraşului. Primăria municipiului Mangalia nu mai poate efectua cheltuieli decât în limita veniturilor proprii, deoarece, potrivit rezoluţiei de ieri a Trezoreriei, „...începând cu data prezentei, dispunem sistarea alimentării cu cote şi sume defalcate din TVA , până la aprobarea şi depunerea la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a bugetelor de venituri şi cheltuieli”. Trezoreria a comunicat Primăriei Mangalia că există un dezechilibru între cheltuieli şi venituri de 805.000 de lei”. „Deştepţii de consilieri ai opoziţiei au trecut cheltuieli mai mari decât venituri, adică, după părerea celor de la PD-L, PNL, PC şi PRM, Primăria ar fi trebuit să cheltuie cu 800.000 de lei mai mult decât ar fi încasat, lucru care reiese în bugetul amendat de consilierii opoziţiei. În aceste condiţii, Trezoreria nu a acceptat, pe bună dreptate, acest buget. Să vedem ce răspuns vor avea consilierii la următoarea şedinţă de Consiliu Local, ori se vor da în continuare viteji şi vor arunca vina pe alţii. Dacă îmi acceptau bugetul aşa cum l-a propus eu, acum totul era în regulă. Iar dacă aveau amendamente, puteau să vină să le discutăm, nu să facă ei pe deştepţii şi să modifice bugetul după cum vor ei”, a adăugat Tusac. El a mai spus că, în această situaţie, se pot efectua plăţi numai în limita celorlalte venituri încasate la bugetul local. Adică, nu se mai pot plăti: salariile profesorilor, ajutoarele financiare pentru persoanele defavorizate, drepturile salariale ale celor care asistă persoanele cu handicap şi nu mai sunt bani suficienţi pentru achitarea drepturilor de personal la Evidenţa Populaţiei.