Partidele politice, fie ele mai mari sau mai mici, încep să se pregătească pentru prima bătălie electorală din acest an: alegerile locale. Din păcate, în staff-urile de campanie ale unor candidaţi sunt înrolaţi nu doar diverşi jurnalişti sau analişti, ci şi reprezentanţi ai unor institute de sondare a opiniei publice. Mai grav este că cei care realizează sondajele de opinie se bucură încă de foarte multă credibilitate, mai ales când se ascund în spatele unor acronime care nu spun nimic alegătorului. Cine să ştie că cel care realizează sondajul este coordonat de partidul x sau y? Despre manipularea prin sondaje electorale se vorbeşte destul de rar şi destul de puţin, comparativ cu importanţa care li se acordă. Şi uite aşa ne pomenim că în pragul alegerilor apar o mulţime de sondaje, fiecare dintre ele dându-i câştigători pe cei care trebuie. Nu credem că românii au uitat că în 2009 „s-au culcat” cu Mircea Geoană preşedinte (în baza unui sondaj realizat la ieşirea de la urne) şi s-au trezit tot cu Traian Băsescu în fotoliul de la Cotroceni. Este cunoscut faptul că fiecare din partidele politice îşi comandă sondaje pentru a şti pe ce poziţie se află. Mai grav este că partidele, în loc să comande un sondaj real, le cer sociologilor să îi favorizeze, măcar cu marja de eroare. Dacă ar avea cu adevărat loc alegeri, probabil că partidul x ar ajunge cu greu la pragul electoral. Toate acestea fac parte din viaţa politică românească pe care românii încă o mai acceptă. De ce? Nimeni nu ştie. Poate că a venit momentul ca în România să se voteze din convingere, nu din interes. Poate că a venit timpul ca românii să treacă prin filtrul gândiri toate aceste manipulări politice prin sondajele de opinie.